Autor: Expert (expert_at_friko.onet.pl)
Data: Sat 13 Feb 1999 - 15:13:52 MET
Mam pytanie z zycia.
Czy serwis moze w trakcie czynnosci serwisowych kasowac dane z dysku
klienta, bez ich archiwizacji.
W wielu serwisach pojawia sie taka wywieszka, ze serwis nie odpowiada
za dane zapisane na dysku.
Ale czy to oznacza ze serwis je moze kasowac ?
Chyba nie.
Poza tym standardem jest wyposazenie firm komputerowych w nagrywarki,
zatem wystarczy zgrac dysk na CD , czy tasme , naprawic komputer i
odzyskac dane z powrotem.
W ktorych firmach jest taki standard i kiedy sie upowszechni w innych .
Przeciez wartosc danych zgromadzonych na dysku + bazy danych, moga byc
warte wielokrotnie wiecej niz komputer.
A czemu serwis ma to niszczyc ?
Chce wprowadzic taka interpretacje, wywodzac ja z ustawy o ochronie
danych osobowych .
A mianowicie nalezy zalozyc i przyjac w 100% ze uzytkownik komputera
uzywa programu edytora tekstow i ma na dysku zapisana korespondencje z
imionami, nazwiskami, adresami adresatow ( np. firma prawnicza).
Oddajac komputer z taka baza danych do serwisu, serwis, jako osoba
trzecia, postronna, w latwy sposob moze wejsc w posiadanie takich
informacji.
Aby takiego zarzutu uniknac, serwis moze oferowac dodatkowo archiwizacje
tych danych na CD przy kliencie .
Czy obecne tutaj na liscie firmy komputerowe chca przyjac takie
rozwiazanie ?
Jacek
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:12:51 MET DST