Re: Czy serwis moze skasowac dane z dysku ?

Autor: Rob Z Hut (rwschod_at_free.polbox.pl)
Data: Wed 24 Feb 1999 - 12:56:00 MET


Fri, 19 Feb 1999 13:37:34 -0600, "Rafal Wlodarczyk"
<rafal_at_unforgettable.com.spamproof> napisał(a):

>>Skad bedziesz wiedzial gdzie byl kupiony ten modem w tym pececie (tyle ich
>>przeciez wymieniles ?). Czyli "punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia".
>>Oczywiscie z twojego punktu widzenia zaplombowany pecet to nieporozumienie.
>>Ale jak (chyba) wytlumaczylem produkowanie zaplombowanych pecetow nie jest
>>bez sensu.
>
>Chyba trochę idziecie w złym kierunku. Plombowanie komputera wcale nie jest
>potrzebne aby mieć 3-letnią gwarancję.

ba, nie jest potrzeba 3-letnia gwarancja, w zasadzie nawet żadna, no,
ale JEŚLI chce się ją otrzymać trzeba spojrzeć z punktu widzenia
firmy, która gwarancji udziela

>Zamawiam sporo sprzętu z tych
>markowych (DELL, Gateway 200, IBM, Compaq, HP) i nic nie ma plomby. Komputer
>nie może być traktowany przez producenta jako czarna skrzynka.

jak to przez producenta ? chyba przez klienta, a to właśnie MA BYĆ
traktowany jak czarna skrzynka, gdyby było inaczej producent
sprzedawałby części do komputera a nie komputery, i owszem wiele firm
nie plombuje komputerów tylko, że takie firmy po prostu mają więcej
napraw gwarancyjnych od tych, które dają plombowane

>Poza tym
>zmuszanie klienta do serwisowania PC wyłącznie u sprzedawcy to czyste
>przegięcie.

to NORMALNE postępowanie, trudno by producent odpowiadał za poczynania
każdego pseudo-serwisanta

>Jeśli ktoś uszkodzi coś mechanicznie to gwarancji nie ma.

jeśli uszkodzi elektrycznie też nie ma, przynajmniej teoretycznie

>Ale
>sami zauważyliście, że większość napraw to przeinstalowanie software'u a
>plomba przed tym nie zabezpiecza.

daruj, takie rzeczy robi najczęściej administrator lub osoba mająca
równie duże pojęcie o tym, jak skonfigurować komputer dla określonych
potrzeb

>W firmie można zablokować pewne ustawienia
>w większości PC ale w domu jest to nie do przyjęcia.

również nie do przyjęcia dla niektórych firm jest by laik grzebał w
komputerze

>Czyli jeśli obejmujemy
>gwarancją również części software to nie można w tym iść za daleko bo
>przestanie się to komukolwiek opłacać. Dlatego klient powinien się pogodzić
>z formatowaniem dysku (po uprzednim uprzedzeniu i daniu szansy na backup) w
>celu odtworzenia pierwotnej konfiguracji a następnie, ewentualnie, zapłacić
>za instalację reszty i to nikoniecznie w tym samm punkcie. Innej drogi nie
>widzę.

bzdury, serwis nie ma prawa skasować danych bez powodu i to nie
podlega dyskusji, że sytuacja na rynku jest taka, że serwis pozwala
sobie na straszenie klientów to nieco inna bajka



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:15:02 MET DST