Autor: Rob Z Hut (rwschod_at_free.polbox.pl)
Data: Fri 26 Feb 1999 - 01:44:10 MET
Wed, 24 Feb 1999 13:57:08 -0600, "Rafal Wlodarczyk"
<rafal_at_unforgettable.com.spamproof> napisał(a):
>>ba, nie jest potrzeba 3-letnia gwarancja, w zasadzie nawet żadna, no,
>>ale JEŚLI chce się ją otrzymać trzeba spojrzeć z punktu widzenia
>>firmy, która gwarancji udziela
>
>NIE, NIE i NIE!!!
>Klient ma patrzeć wyłącznie ze swojego punktu widzenia. Ma prawo chcieć
>3-letniej gwarancji i niezaplombowanego PC.
dokładnie tak samo jak firma ma patrzeć wyłącznie ze swojego punktu
widzenia :-)
>A to producent musi się martwić
>o to by zarobił i klient był zadowolony. Takie są prawa rynku i to nie firma
>będzie decydować ale kupujący.
więc nie masz się czego obawiać, serwis na pewno zrobi bekap i nic nie
stracisz, a ta wywieszka o nieodpowiadaniu za dane to lipa :-)
>Do
>użytku domowego kupuję wyłącznie części i firmy jak DELL czy Gateway 2000
>mnie nie interesują.
no to nie ma o czym mówić !
> A jeśli zrobią dobrą maszynę z dobrymi częściami to nie
>będą mieli specjalnych problemów.
a dobre to jakie ? idiotoodporne ?
>>to NORMALNE postępowanie, trudno by producent odpowiadał za poczynania
>>każdego pseudo-serwisanta
>
>Odpowiada za części zamontowane przez niego.
odpowiada za cały komputer w stanie w jakim go dostarczył klientowi
>A jeśli pseudo-serwisant coś zepsuje to gwarant musi tylko udowodnić, że to
>nie wina ich sprzętu i tyle.
nie musi, wystarczy, że nałożył plombę a ktoś nieuprawniony ją
naruszył
>>>Jeśli ktoś uszkodzi coś mechanicznie to gwarancji nie ma.
>>
>>jeśli uszkodzi elektrycznie też nie ma, przynajmniej teoretycznie
>
>Ale to jest raczej trudne do udowodnienia. Wychodzi taniej naprawić.
taniej od czego ? chyba nie od zaplombowania
>>daruj, takie rzeczy robi najczęściej administrator lub osoba mająca
>>równie duże pojęcie o tym, jak skonfigurować komputer dla określonych
>>potrzeb
>
>Masz na myśli dozorcę czy szefa spółdzielni mieszkaniowej?
>Mowa jest tutaj o PC również w domu.
o to to, przeciętny użytkownik nie zajmuje się składaniem komputerów
>>>W firmie można zablokować pewne ustawienia
>>>w większości PC ale w domu jest to nie do przyjęcia.
>>
>>również nie do przyjęcia dla niektórych firm jest by laik grzebał w
>>komputerze
>
>???
!!!
>>bzdury, serwis nie ma prawa skasować danych bez powodu i to nie
>>podlega dyskusji, że sytuacja na rynku jest taka, że serwis pozwala
>>sobie na straszenie klientów to nieco inna bajka
>
>Ale ma prawo powiedzieć, że nie dokona naprawy dopóki klient nie wyrazi
>zgody na wydanie polecenia "format c:".
no i co z tego ?
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:15:38 MET DST