Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Tue 27 Jul 2010 - 13:16:51 MET DST
Message-ID: <yge46rlmp5kq.dlg@maverick.kielek.info>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"

Dnia Tue, 27 Jul 2010 11:53:11 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

>> IMVHO zasilacz do notebooka będzie porównywalny z porządniejszą książką
>> wagowo czy gabarytowo. :) A odnośnie umowy z firmą kurierską - jakoś nie
>> wydaje mi się, żeby taka firma, jak Asus wynegocjowała takie stawki, że
>> przesyłka wychodzi za 50 dych.
>
> Ale opłata jest ceną ustaloną przez serwis, nie musi (i zapewne tego nie
> robi) w 100% odwzorowywać ceny firmy kurierskiej. W końcu serwis tak czy
> owak wykonuje diagnostykę z zachowaniem swoich procedur i dopiero potem
> odrzuca lub nie rządanie naprawy gwarancyjnej. Te 42zł netto wygląda na
> całkiem sensowną kwotę.

"Taka sobie historyjka. Laptop kilkumiesięczny i zasilacz padł, a właściwie
kabel. Reklamacja nieuwzględniona gdyż usterka z winy użytkownika. Gdy
reklamacje nie są uwzględniane to klient jest obciążany kosztami
transportu, i to nie małymi bo 42zł netto, czyli ponad 50zł."
Message-ID: <op.vggai3po13q3bq@piotr-komputer>

IMVHO jest to opłata tylko i wyłącznie za transport.

>> Rozumiem, że firma chce zarobić, ale - jak to
>> obrazowo można stwierdzić - owce się strzyże, a nie zażyna. ;)
>>
>> Nie mówię, że w przypadku nieuzasadnionej reklamacji przesyłka ma być na
>> koszt firmy, do której ona szła. Pytanie tylko, czy faktycznie była to
>> nieuzasadniona reklamacja.
>
> Zapewne była. Kable same raczej się nie rozwarstwiają - chyba że urządzenie
> jest nieprawidłowo eksploatowane. A jak coś szwankuje, to się to od razu
> wysyła na serwis, a nie dożyna dalej, licząc, że nic się więcej nie stanie.

Wiesz - przy reklamacjach obuwia częstym przypadkiem jest tekst, że były
nieprawidłowo użytkowane. Znaczy się - używałeś obuwia do chodzenia, a to
przecież nie jest normalne. Mój telefon nawet raz nie spadł z biurka -
wiesza się, wylądował trzeci raz w serwisie w ciągu półtora miesiąca. Jedną
z wykonanych operacji było np. wgranie ponownie tej samej wersji
oprogramowania. Wygrzebane na jednym forum informacje o wadliwej partii
słuchawek pani w serwisie skwitowała słowem "bzdura", ale już na piśmie mi
tego nie chciała dać.

Więc ja bym był jednak dość ostrożny z tym zwalaniem wszystkiego na
użytkownika.

-- 
[ Przemysław "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie.  ]
[                                                    (Tadeusz Kochanowicz) ]
Received on Tue Jul 27 13:20:02 2010

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 27 Jul 2010 - 13:51:03 MET DST