Re: Notebook opinie Acer 5633

Autor: PaPi <wysoka.izbo_at_ojcze.dyrektorze>
Data: Tue 27 Feb 2007 - 22:20:51 MET
Message-ID: <es27bg$cil$1@achot.icm.edu.pl>
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original

>> Czytajac wydaje mi sie, ze uprawnienia z tytulu niezgodnosci towaru z umowa
>> dla klienta sa bardziej przyjazne niz zapisy rekojmi.
>
> Fakt, wydaje ci się.

Byc moze.

>> Moim zdaniem tym bardziej oplaca sie korzystac z zapisu o niezgodnosci
>> towaru z umowa niz z napraw gwarancyjnych.
>
> No to krótka piłka:

Takie lubie najbardziej.

> Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny
> w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia
> niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa
> się, że istniała ona w chwili wydania.
> W chwili jego wydania, rozumiesz?

Rozumiem. A czy Ty rozumiesz o co chodzi w tym punkcie. Chodzi o to, ze jesli
wada wystapi w ciagu 6 miesiecy domniemywa sie, ze sprzedawac WIEDZIAL o niej w
momencie sprzedazy.
"W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu
miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania."
Wtedy nie ma zadnego naprawiania tylko jest odstapienie od umowy.
Rozumiesz ?

> W połączeniu z tym, co po średniku, w
> praktyce działa toto 8 miesięcy - zacytowane 6 miesięcy + 2 na zgłoszenie
> tego faktu sprzedawcy. A okres dwóch lat dotyczy sytuacji, kiedy np. laptop
> miał być wyposażony w WiFi, a klient półtora roku od zakupu kupił sobie
> access point i odkrył, że w laptopie WiFi nie ma.
> Jeśli masz wątpliwości, zrób to co ja: pogadaj z prawnikiem, zanim kiedyś
> się zbłaźnisz w jakimś sklepie.

A kto Ci to powiedzial ? Ten prawnik ?
Poczytaj strony federacji konsumentow, zanim wyroluja Cie w jakims sklepie :
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=417
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=140
"1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do
stanu zgodnego z umową poprzez naprawę albo wymianę na nowy. Chyba że naprawa
albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie kosztów
uwzględnia się:
- wartość towaru,
- rodzaj i stopień niezgodności, a także
- niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia jego
oczekiwań."

Jasno z tego wynika, ze w ciagu 2 lat sprzedawca mma obowiazek naprawy badz
wymiany na nowy.

Zapytam sie "swojego" prawnika przed weekendem, ciekawe jak on to rozumie.

Pozdrawiam
PaPi
Received on Tue Feb 27 22:25:07 2007

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 27 Feb 2007 - 22:51:21 MET