Re: Notebook opinie Acer 5633

Autor: WG <empty_at_none.invalid>
Data: Wed 28 Feb 2007 - 08:55:46 MET
Message-ID: <54avlu03mgzi$.1m6fm29u9gwjn$.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"

Dnia Tue, 27 Feb 2007 22:20:51 +0100, PaPi napisał(a):

>> W chwili jego wydania, rozumiesz?
> A czy Ty rozumiesz o co chodzi w tym punkcie.

Ja - tak, i tym się różnimy. BTW, jeśli to miało być pytanie, na końcu
powinien być taki znaczek: "?".

> Chodzi o to, ze jesli
> wada wystapi w ciagu 6 miesiecy domniemywa sie, ze sprzedawac WIEDZIAL o niej w
> momencie sprzedazy.

Ciekawa interpretacja, możesz podeprzeć się jakimś cytatem z ustawy, który
pozwoli tak to zrozumieć? Warunek: na trzeźwo.

> "W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu
> miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania."
> Wtedy nie ma zadnego naprawiania tylko jest odstapienie od umowy.
> Rozumiesz ?

Ja - tak, i tym się różnimy. Piłeczka:

Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
wymagają nadmiernych kosztów.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu
w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
albo odstąpić od umowy

Taka właśnie jest kolejność, a nie, wchodzę do sklepu, rzucam sprzęt,
odstępuję od umowy i biorę pieniądze.
 
> Poczytaj strony federacji konsumentow, zanim wyroluja Cie w jakims sklepie :

Spacja przed dwukropkiem jest zbędna. FK, przykro to z pewnej strony mówić,
jest po to, by pomagać konsumentowi, a nie po to, by stać na straży litery
prawa.

> Jasno z tego wynika, ze w ciagu 2 lat sprzedawca mma obowiazek naprawy badz
> wymiany na nowy.

Owszem, jeśli wada istniała w momencie zakupu.

I jeszcze jedno:

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust.
1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
uznał je za uzasadnione.

Ustosunkowanie się to coś innego niż załatwienie sprawy. Innymi słowy, w
ciągu 14 dni sprzedawca musi tylko odpowiedzieć np. "Ojojoj, faktycznie,
man, sprzęcior nie bangla, bierzemy się uroczyście do przywracania
zgodności z umową". Czyli nie jest tak różowo.
 
Wojtek
Received on Wed Feb 28 09:00:14 2007

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Wed 28 Feb 2007 - 09:51:20 MET