Ondrach napisał(a):
> Tak, przez kogoś muszą być płatne, to jest bezsporne, i powinno być
> płatne przez użytkowników. Najlepiej pośrednio poprzez wyświetlanie reklam,
> tak jak 100% wszystkich portali i wortali.
Ino że to byłoby niesprawiedliwe.
Poza tym wiadomo, jak jest ze skutecznością reklam. Jest znikoma.
Szybko pojawiłyby się reklamy pełnookienkowe, pełnoekranowe, aż
wszyscy mieliby dość tego serwisu.
> Ale mógłbym sobie wyobrazić serwis nawet z płatnością bezpośrednią,
> jak miałbym pewność że dana porównywarka kataloguje 100%
> wszystkich sklepów to chętnie za nią bym zapłacić jakiś niewielki
> abonament. Nawet niekoniecznie 100% wystarczyło by 98% w tym
> 100% tych najważniejszych/dużych/pewnych.
Niemożliwe IMHO w realizacji.
> No i tu właśnie dotknąłeś DUCHA PROBLEMU tu nie o sklep mi chodzi a
> o NAS KLIENTÓW, to my mamy zyskiwać z korzystając z takiego typu
> serwisów jak porównywarki cen a w naszym interesie jest jak najbardziej
> kompletna sieć sprzedawców.
No ale zdajesz chyba sobie sprawę, że handlowcom i prowadzącym
serwisy porównawcze zależy głównie na własnym biznesie, a
dopiero potem na klientach :)
> Jest to paranoja i serwisy z takim rozliczaniem jak Skąpiec ale i Ceneo
> docelowo nie mają prawa na rynku istnieć. Mam nadzieję że ich agonia będzie
Oj mają. Czego najlepszym przykładem jest to, że istnieją.
Każda nisza rynkowa wymaga wypełnienia.
> najszybsza, a świadomość ludzi jak największa i przejdą z porównywarek
> cen po prostu na google.
I wtedy te serwisy znikną dopiero.
Poza tym nie zawsze najniższa cena jest najważniejsza. Czasem
warto zapłacić 5% czy 10% więcej, ale kupić w sklepie sprawdzo-
nym, szybko realizującym zakup, nie robiącym problemów z wymianą
uszkodzonych elementów, udzielającym rzetelnych informacji.
Owszem, tanie sklepy też mogą mieć wysoką jakość obsługi, ale
to trzeba po prostu sprawdzić.
> Albo wejdzie na rynek nowy gracz który skataloguje 99% rynku i będzie potrafił
> tak jak portale utrzymać się z reklam! Oby jak najszybciej!
Nie wiem, czy jest to potrzebne. A na pewno trudne w realizacji.
W końcu same sklepy muszą chcieć w tym uczestniczyć, bo inaczej
nic z tego. A nie wszystkie muszą chcieć, jak już pisałem.
-- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Administrator, Politechnika Śląska | \................... Microsoft MVP ......................../Received on Mon Feb 5 09:55:12 2007
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 05 Feb 2007 - 10:51:03 MET