Re: tnt2 czy voodoo 3

Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Wed 17 Feb 1999 - 15:31:53 MET


Hej.

> > Ale kac przy sobocie jest zdecydowanie mniej uciazliwy od
> >kaca w inny dzien tygodnia (moze poza niedziela ale w nie-
> >dziele z definicji sie odpoczywa ;).
> Masz na mysli chyba moralnego - o innych odmianach kaca juz dawno
> zapomnialem :)
 Ale - rozpisywalismy sie na temat szalenia - wole szalec tak
zeby miec kaca-kaca zamiast tak zeby miec kaca moralnego... :)

> Wystarczy ze bedziesz sie staral byc obiektywny :) BTW - widzialem juz dwie
> zapowiedzi kart na TNT 2 - zegar 150 MHz, 32 MB SDRAM + pare innych
> drobiazgow. To co - moze byc TNT 2? :)
 Znowu pasuje tu ten jeden frazes...
 Zapowiedzi ?

> > No to by napisal ! Moze nie wiedzial ? (No i ja mu to uswiadomilem. :)
> Moze sadzi ze to jest jasne? :)
 No i tym bardziej trzeba go wyprowadzic z bledu !

> >Co z tego ze 3Dfx nie obiecywalo DIME czy 32 bity (chociaz to ostatnie
> >gdzies slyszalem ;) ? Czy specyfikacja ViRGE'a byla "na wyrost" w
> >stosunku do dziela koncowego ?
> Erm. Zdaje sie ze nie rozumiem :) 3Dfx ma pod wzgledem specyfikacji
> chipset'u swoje wlasne zdanie - mozna sie z nim nie zgodzic ale cos w nim
> jest
 Tylko _jesli_ (jesli !) za kilka miesiecy DIME stanie sie
koniecznoscia,
produkty 3Dfx'a stana sie tym czym stal sie ViRGE w chwili pojawienia
sie Voodoo Graphics... :-)

> > Frazes - kto nie idzie do przodu, ten sie cofa. Obecne motto 3Dfx ?
> Przejeli je od S3? :)))
 Jak puchar przechodni ! :))) :))) :)))

> > A 3DLabs uwazam za dobra firme z dobrymi produktami (moze dlatego ze
> >jest to rowniez czesc Texas Instruments ;-)... Z radoscia powitam
> >nowa, tania i doskonala Permedie... :-P
> Nowa i doskonala - moze. Ale tania to raczej nie :)
 A nie bylo ":-P" ? :-P

> > A Trident'owi ? ;-)
> Juz bardziej :)
> > Rozkrecaja sie dopiero w 3D...
> To tak jakby powiedziec ze S3 rozkreca sie w 3D :) Karty 3D maja juz od
> dawna - tyle ze slabiutkie ...
 Image-jakiestam pojawilo sie duzo pozniej od ViRGE'a. I musze
powiedziec
ze moze z nim konkurowac ! :)
 Okay, i jedni, i drudzy "rozkrecaja sie". Tylko wir w otoczeniu S3
robi sie wiekszy. IMHO - to dobrze... :)

> Moglbys miec racje gdyby nie mialo to wplywu na osiagi (a co za tym idzie i
> cene) karty. Jesli dodajac te 2 centy mozna sprzedac karte o 2$ drozej to
> chyba rachunek ekonomiczny jest prosty :) Ba - gdyby Savage byl rzeczywiscie
> zgodny ze specyfikacja podawana przez S3 to Hercules nie musialby specjalnie
> dobierac chipow
 Tylko kto kupi karte o 2$ drozsza jak konkurencja ma karty o 2$ tansze
!
 Zauwaz, ze dla nas i - w sumie - niewielu "znawcow" ma znaczenie CLK.
Wiekszosc firm produkujaca skladaki do dzisiaj pakuje ViRGE czy
Trio64V2.
Bo tak jest taniej. Jak taki "OEM" kupuje karte 3D stara sie zaosz-
czedzic. Nie bedzie kupowal Herculesa, bedzie kupowal Apac'a. I to juz
wystarczy zeby na kartce naklejonej na komputerze w sklepie napisac
Savage3D, "nowa bestia w 3D"...
 Wierz mi, wiecej jest ludzi przychodzacych do sklepu po gotowe
komputery
niz takich jak my, ktorzy sami wybieraja komponenty. Na gieldzie jest
moze troche inaczej - ale - tylko pozornie; na Grzybie kupuje sie
drukarki, nowe karty muzyczne, wiecej pamieci, akcelerator. Ale
skladajacych sobie komputer - w sumie jest niewielu...

> > Juz obiela nas standaryzacja ! D3D...
> E tam :) W koncu jest jescze OpenGL, glide, MeTaL :) Zreszta bardziej
> chodzilo mi o akceleratory jedynie slusznej firmy :)
 Okay, na razie _taki_ standard nam nie grozi (ten czas nie wroci :).
 Tylko musi przeminac moda na Voodoo...

> > A co powiesz na to:
> > Standardem w nadchodzacym roku ma byc giercowanie w 1024x768 (minimum
> >;-).
> >Raczej obraz 32 bity.
> Jesli chodzi o standard to raczej nie - zbyt wiele akceleratorów nie ma
> obsługi 32 bitów żeby można było to uznać za standard
 Wiesz, teraz tez sobie tylko "gdybamy". Przeciez zadna instytucja od
standardow nie napisze, ze od dnia 1.04.1999 wszystkie gry powinny
(musza !) miec rendering w 32 bitach... Ale mysle ze nowe gry beda mialy
takie opcje i np. teksturki beda juz 32 bitowe zawsze...

> > A wiec mamy:
> > 1024x768x4(bajty na pixel)x4(triple buffering plus Z buffer)=12MB
> >rowniutko.

> Dwa niesłuszne zalożenia :)
> TNT nie używa w zdecydowanej większości wypadków triple buffering'u (bo nie
> musi :) i ma 24 bitowy z bufor wiec :
> 1024*768*4*2 + 1024*768*3 = 8448 kB
 A skad wiesz, ze TNT2 nie bedzie musiala uzywac triple b. ??? :-)))

 A 32 bitowy Z... Uwazam ze 16 bitow wystarcza. :) Kiedys czytalem, ze
G200 ma 32 bitowy Z poniewaz 16 bitow jest zdecydowanie za malo...
 Jakos ludzie z Matrox'a nie zauwazali, ze po drodze sa jeszcze
24 bity... :-)))
 Okay, 16 bitow moze powodowac bledy w przenikaniu sie tekstur. Przy-
jalem 32 bity - dla uproszczenia rachunkow... :-)))

> > To oznacza ze np. w przypadku TNT pozostaje na tekstury tylko 4MB.
> Co oznacza ze w wypadku TNT zostaje na tekstury prawie 8 MB :)
 Nie chce mi sie liczyc... Ale jeszcze sporo mozna z tych 8MB na
tekstury zabrac...

> >Maaaalo !!!
> 8 MB? :) Wcale nie tak malo :)))
 E tam... Malo jak diabli !!! :-)))

> > Na S3 chwala sie cytatami z wypowiedzi giercotworcow z roznych firm;
> Cytaty nic nie kosztuja :)
 Jesli nie sa prawdziwe, moga kosztowac...
 Tego bylo sporo !

> >na przedzie oczywiscie jest Epic... z zapowiedzia nowych Unreal'i;
> >miedzy kilkoma innymi tytulami, majacymi wykorzystywac S3TC widzialem
> >tez np. Croc'a 2... :)))
> To rzeczywiscie wiodacy tytul :))) [...]
 Cos Ci sie nie podoba w Croc'u ?!?!?!

> [...] Co do Unreal'a - na U2 przyjdzie nam
> jeszcze troche poczekac wiec wyciaganie wnioskow z zapowiedzi ktore moga byc
> falszywe uwazam za nieco pochopne
 Ale po drodze sa planowane jakies dodatki, etc. ?

> > No czy ja wiem ??? Banshee to proteza;
> Tyle ze ta proteza jest szybsza od Savage'a - przynajmniej narazie ...
 O ile ? 10% ?

> Jest. Wystarczy spojrzec na wyniki finansowe 3Dfx'a i ilosc sprzedanych
> przez nich chipset'ow - to jest _bardzo_ powazny segment na rynku. Aktualnie
> duzo powazniejszy niz S3
 Po pierwsze, mowimy o ostatnich miesiacach ?
 Po drugie - fakt - moze tak byc; 3Dfx nastukal sobie "renome"...
 Jeszcze jest wielu, ktorzy "akcelerator" utozsamiaja z "Voodoo"...
 I to przez nich 3Dfx ma liczna sprzedaz... :-\

 Ale - to sie zmieni... :-)

> > Oby Banshee spadlo do pozycji ViRGE'a w czasach Voodoo Graphics... :-P
> Jeszcze duzo wody uplynie :)
 Kolejne miejsce na ten sam frazes... ;-)

> > Oj chyba samego zdania nie mozesz oprawic TeeMem ? :-)
> Pod warunkiem ze nie bede go sprzedawal :)
 Bez warunkow ! "Mark" to jest "mark" ! Arial'a czy Times'a nie
oTeeMujesz !!! :-)
> > Dosc...
> OK :)
 Plizzz, zdecydowanie dosc !!!
 Ale - i tak pewno zripostujesz kwestie TM'a... ;-)

> > Ale - nie powiedziales ze nic nie znaczy... :-)
> Nic nie znaczy - zadowolony? :)))
 Nie prawda !!!

> > 1. Dam sobie spokoj z 3DMarkiem gdy wyjdzie Max Payne.
> Czyli jak nie wyjdzie to nigdy? :) IMHO to srednio sensowne - wtedy ew.
> mozna by sie bylo za niego wziac bo mialby jakies odniesienie do
> rzeczywistosci. Aktualnie jego wyniki maja takie samo znaczenie jak wyniki
> Tirtanium - czyli zadne
 Co masz na mysli "jak nie wyjdzie" ? Zrobili sobie engine - ot tak ?
I zwrocilo im sie na handlu pelna wersja 3DMark'a ?
 Mialem na mysli tylko to, ze jak pojawi sie Max Payne, zobaczymy
(frazes !) na ile 3DMark ma odzwierciedlenie w rzeczywistym swiecie
gier (czyli Max Payne). Oczywiscie - pisze o czesci FPP i wyscigu z
3DMark'a...
 Aha - mam pytanie o ten ostatni wyraz na T...

> Kiedy ja wlasnie pisalem o tym ze bylyby lepsze :) OK - nowe driver'y sa
> wolniejsze od starych w 3D Mark'u o 20% ale szybsze w grach rowniez o 20%.
> Ktore bierzesz?
 No i wlasnie tu jest problem... Max Payne wyglada apetycznie i jesli
okaze sie ze w Max'ie jest 20% szybciej a w innych grach 20% wolniej
to wybiore...
 Te lepsze w Max'ie :-)))
 Okay, no dobra, zachowam oba. :-)
 Zreszta zauwaz - 20% na 100fps'ach w "obecnych" grach (nie liczac
Unreal'a ;) to niewielkie pogorszenie. A 20% w Max'ie, na poziomie
20fps'ow - to duzo !!! :)

> > Ale jesli mam 20% szybciej w 3DMark'u a 5% wolniej w Unreal'u, wybiore
> >driver nowszy...
> To zupelnie Cie nie rozumiem ... Nie skorzystasz z tych 5%? Dla zasady?
> Rozumiem ze wolisz sobie puszczac 3DMark'a niz grac w Unreal'a?
 Po prostu Max wyglada zachecajaco. A wytlumaczenie znalazles w
nastepnej
linijce... ;-P

> > Poza tym nie lubie jak mi sie TexelFX'y grzeja nierownomiernie... ;-)))
> No coz - skoro lubisz :))))
 Nie lubie ! :)

> > Ale juz sobie poszlo ?
> Niespecjalnie :(
 Jak przychodzi okres grypy, zawsze zapobiegawczo szprycuje sie
Cholinex'em i Chlorochinaldinem... I wiesz ? Pomaga !!! :-)))
 Tylko nie wiem czy moge jezdzic samochodem po takich lekach... ;-)))

> > Znowu robi sie troche przeterminowany watek na grupie...
> Chyba raczej prekognistyczny :)
 Tak...
> > Ale - chyba
> >jednak ciekawy...
> Miejmy nadzieje :)
 Powinnismy wystawiac "to" na www z licznikami "za, przeciw, nudne,
ciekawe"... :-)))

> > Jeszcze raz - zdrowka !
> Dziekuje - i wzajemnie :)
 Dziekuje, ale teraz tobie jest bardziej potrzebne... :-)))

> Vindex
 Cz.
                          M.
Mariusz Jaworski
genesis_at_bonair.waw.pl



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:14:07 MET DST