Re: tnt2 czy voodoo 3

Autor: vindex (vindex_at_wirtual.pl)
Data: Wed 17 Feb 1999 - 12:24:28 MET


Mariusz Jaworski napisał(a) w wiadomości: <36CA75CE.588D_at_bonair.waw.pl>...
>He !
<ciach>
> Ale kac przy sobocie jest zdecydowanie mniej uciazliwy od
>kaca w inny dzien tygodnia (moze poza niedziela ale w nie-
>dziele z definicji sie odpoczywa ;).

Masz na mysli chyba moralnego - o innych odmianach kaca juz dawno
zapomnialem :)

<ciach>
> Ja nie bede neutralny...

Wystarczy ze bedziesz sie staral byc obiektywny :) BTW - widzialem juz dwie
zapowiedzi kart na TNT 2 - zegar 150 MHz, 32 MB SDRAM + pare innych
drobiazgow. To co - moze byc TNT 2? :)

<ciach>
> Coz, z ATI mozna chyba tylko porownac Matrox'a (obie firmy produkuja
>karty przede wszystkim pod swoja marka); w tym porownaniu ATI wypada
>dosc mizernie...

No coz - w porownaniu do sterownikow Matrox'a wszystkie wygladaja dosc
mizernie :) ATI potrafi zrobic stabilne sterowniki - problem w tym ze robi
to rzadko i ze wtedy niestety nie sa szybkie ...

> Wydaje mi sie ze nie mozna zgodzic sie z twoim zdaniem. Co masz na
>mysli piszac: rynek OEM ? Ze niby ciezko z kartami ATI w box'ach ?

Nope - nie ma z nimi problemow ale ATI jest nastawiona na sprzedaz kart
duzym OEM'om. Oni zyja glownie z tego a nie ze sprzedazy detalicznej - sa
najwieksza firma sprzedajaca karty graficzne na rynku OEM

<ciach>
> Ha, ha, ha... 3DLabs w kaciku, po cichutku przygotowuje Driver'y (przez
>duze "D") do Permedii 3, nie tak jak inni, byle szybko... :-P

Oby, oby :) 3DLabs to nie jest firma nastawiona na rynek graczy - oni zawsze
robili swietne karty 3D ale jakby dla troche innego segmentu ...

> Moze i moglby byc z tego nowy "krol" ale nie bedzie... Chociaz post'ow
>w stylu "mam Permedie 3 i mi nie chce chodzic" duzo na tej grupie IMHO
>nie uwidzimy...

Kwestia tego z jakiego powodu :) Ale fakt - napewno mniej ludzi kupi
Permedie 3 niz np. V3, TNT 2 czy Savage'a 4

<ciach>
> No to by napisal ! Moze nie wiedzial ? (No i ja mu to uswiadomilem. :)

Moze sadzi ze to jest jasne? :)

<ciach>
> Aha, do pamietnego testu w Chip'ie bylem zdecydowany na >Permedie 2...

A ja ja nawet mialem :) Test w Chip'ie jak zwykle nie stanowil dla mnie
wykladni - o tym jak Permedia zachowuje sie w grach juz wiedzialem. Tyle ze
ten chipset byl projektowany raczej do innych zastosowan :)

>Co z tego ze 3Dfx nie obiecywalo DIME czy 32 bity (chociaz to ostatnie
>gdzies slyszalem ;) ? Czy specyfikacja ViRGE'a byla "na wyrost" w
>stosunku do dziela koncowego ?

Erm. Zdaje sie ze nie rozumiem :) 3Dfx ma pod wzgledem specyfikacji
chipset'u swoje wlasne zdanie - mozna sie z nim nie zgodzic ale cos w nim
jest

> Frazes - kto nie idzie do przodu, ten sie cofa. Obecne motto 3Dfx ?

Przejeli je od S3? :)))

> A 3DLabs uwazam za dobra firme z dobrymi produktami (moze dlatego ze
>jest to rowniez czesc Texas Instruments ;-)... Z radoscia powitam
>nowa, tania i doskonala Permedie... :-P

Nowa i doskonala - moze. Ale tania to raczej nie :)

<ciach>
> A Trident'owi ? ;-)

Juz bardziej :)

> Rozkrecaja sie dopiero w 3D...

To tak jakby powiedziec ze S3 rozkreca sie w 3D :) Karty 3D maja juz od
dawna - tyle ze slabiutkie ...

<ciach>
> Akademicka rozmowa... Nie dostane nic z NVidii :( Nie dostane nic
>z S3... :(((
> Za malo sie staram... ;-)

No i chyba w niewlasciwym kraju mieszkasz :)

<ciach>
> Wracajac do sprawy pamieci @100MHz, @120MHz. Jednak (jak widac po
>dluzszym zastanowieniu :) dochodze do wniosku ze sie mylisz. Jesli nawet
>pamieci @120MHz sa drozsze tylko o 2 centy na kostce, zachodnia firma
>bedzie starala sie zaoszczedzic ta kase. Przeciez oni nawet staraja
>sie wycinac kazdy opornik !

Moglbys miec racje gdyby nie mialo to wplywu na osiagi (a co za tym idzie i
cene) karty. Jesli dodajac te 2 centy mozna sprzedac karte o 2$ drozej to
chyba rachunek ekonomiczny jest prosty :) Ba - gdyby Savage byl rzeczywiscie
zgodny ze specyfikacja podawana przez S3 to Hercules nie musialby specjalnie
dobierac chipow

> Ojej (znowu stary frazes :), zobaczymy wkrotce...

Ano wlasnie :)

<ciach>
> Bluzgi na Savage3D juz sie skonczyly. Nie uwazasz ? Okay, nadal sa,
>ale dotycza ogolnie - kart AGP (zwlaszcza na MVP3).

Zdarzaja sie i inne :) Ale rzeczywiscie - ze sterownikami wyszli juz mniej
wiecej na prosta. Szkoda tylko ze z konfiguracja tak kombinuja ...

> Juz obiela nas standaryzacja ! D3D...

E tam :) W koncu jest jescze OpenGL, glide, MeTaL :) Zreszta bardziej
chodzilo mi o akceleratory jedynie slusznej firmy :)

<ciach>
> A co powiesz na to:
> Standardem w nadchodzacym roku ma byc giercowanie w 1024x768 (minimum
>;-).
>Raczej obraz 32 bity.

Jesli chodzi o standard to raczej nie - zbyt wiele akceleratorów nie ma
obsługi 32 bitów żeby można było to uznać za standard

> A wiec mamy:
> 1024x768x4(bajty na pixel)x4(triple buffering plus Z buffer)=12MB
>rowniutko.

Dwa niesłuszne zalożenia :)
TNT nie używa w zdecydowanej większości wypadków triple buffering'u (bo nie
musi :) i ma 24 bitowy z bufor wiec :
1024*768*4*2 + 1024*768*3 = 8448 kB

> To oznacza ze np. w przypadku TNT pozostaje na tekstury tylko 4MB.

Co oznacza ze w wypadku TNT zostaje na tekstury prawie 8 MB :)

>Maaaalo !!!

8 MB? :) Wcale nie tak malo :)))

> Nie sprzeczajmy sie, "co ma stanowic AGP". Czy uzupelnienie, czy
>alternatywa...

OK - sprzeczac sie nie bede :)

<ciach>
> Biere karte z i740 i co widze ? Ogromne i - znak Intela. Zreszta,
>co za roznica ?

Ano dokladnie :)

<ciach>
> Na S3 chwala sie cytatami z wypowiedzi giercotworcow z roznych firm;

Cytaty nic nie kosztuja :)

>na przedzie oczywiscie jest Epic... z zapowiedzia nowych Unreal'i;
>miedzy kilkoma innymi tytulami, majacymi wykorzystywac S3TC widzialem
>tez np. Croc'a 2... :)))

To rzeczywiscie wiodacy tytul :))) Co do Unreal'a - na U2 przyjdzie nam
jeszcze troche poczekac wiec wyciaganie wnioskow z zapowiedzi ktore moga byc
falszywe uwazam za nieco pochopne

<ciach>
> No czy ja wiem ??? Banshee to proteza;

Tyle ze ta proteza jest szybsza od Savage'a - przynajmniej narazie ...

> oj chyba ilosc sprzedawanych
>kart 3Dfx'a spada na rzecz kart opartych na chip'ach innych
>producentow...
> Czy aby na pewno ta ilosc jest az tak duza ?

Jest. Wystarczy spojrzec na wyniki finansowe 3Dfx'a i ilosc sprzedanych
przez nich chipset'ow - to jest _bardzo_ powazny segment na rynku. Aktualnie
duzo powazniejszy niz S3

> Oby Banshee spadlo do pozycji ViRGE'a w czasach Voodoo Graphics... :-P

Jeszcze duzo wody uplynie :)

<ciach>
> Oj chyba samego zdania nie mozesz oprawic TeeMem ? :-)

Pod warunkiem ze nie bede go sprzedawal :)

> Dosc...

OK :)

<ciach>
> Na szczescie (i przewrotnie - przyznasz mi racje :)...

Zgadles :)

<ciach>
> Ale - nie powiedziales ze nic nie znaczy... :-)

Nic nie znaczy - zadowolony? :)))

<ciach>
> W grach - to samo... :-)))

I to jest dziwne - bo u mnie takiej roznicy nie ma ...

<ciach>
> 1. Dam sobie spokoj z 3DMarkiem gdy wyjdzie Max Payne.

Czyli jak nie wyjdzie to nigdy? :) IMHO to srednio sensowne - wtedy ew.
mozna by sie bylo za niego wziac bo mialby jakies odniesienie do
rzeczywistosci. Aktualnie jego wyniki maja takie samo znaczenie jak wyniki
Tirtanium - czyli zadne

> 2. Z tymi sterownikami, nie wiem... W takim jak podajesz porownaniu,
>pewno bym sobie dal spokoj z najnowszymi (ale gorszymi) driver'ami.

Kiedy ja wlasnie pisalem o tym ze bylyby lepsze :) OK - nowe driver'y sa
wolniejsze od starych w 3D Mark'u o 20% ale szybsze w grach rowniez o 20%.
Ktore bierzesz?

> Ale jesli mam 20% szybciej w 3DMark'u a 5% wolniej w Unreal'u, wybiore
>driver nowszy...

To zupelnie Cie nie rozumiem ... Nie skorzystasz z tych 5%? Dla zasady?
Rozumiem ze wolisz sobie puszczac 3DMark'a niz grac w Unreal'a?

> Poza tym nie lubie jak mi sie TexelFX'y grzeja nierownomiernie... ;-)))

No coz - skoro lubisz :))))

<ciach>
> Ale juz sobie poszlo ?

Niespecjalnie :(

<ciach>
> Znowu robi sie troche przeterminowany watek na grupie...

Chyba raczej prekognistyczny :)

> Ale - chyba
>jednak ciekawy...

Miejmy nadzieje :)

> Jeszcze raz - zdrowka !

Dziekuje - i wzajemnie :)

>
> M.
>Mariusz Jaworski

Pozdrowienia

Vindex



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:14:06 MET DST