Autor: Vindex (vindex_at_wirtual.pl)
Data: Fri 19 Feb 1999 - 02:11:26 MET
On Wed, 17 Feb 1999 15:31:53 +0100, Mariusz Jaworski
<genesis_at_bonair.waw.pl> wrote:
>Hej.
<ciach>
> Ale - rozpisywalismy sie na temat szalenia - wole szalec tak
>zeby miec kaca-kaca zamiast tak zeby miec kaca moralnego... :)
Ja wole nie miec zadnego :)
<ciach>
> Znowu pasuje tu ten jeden frazes...
> Zapowiedzi ?
Ciekawe czemu w stosunku do Savage'a 4 nie miales takich watpliwosci
:) To jest zapowiedz konkretnej karty a nie chipset'u - a biorac pod
uwage niedaleki termin wprowadzenia do sprzedazy to karta fizycznie
juz egzystuje
<ciach>
> No i tym bardziej trzeba go wyprowadzic z bledu !
Zakladajac ze jest w bledzie :) Jesli przez przypadek ma cos wspolnego
z grafika 2D to nie jest :)
<ciach>
> Tylko _jesli_ (jesli !) za kilka miesiecy DIME stanie sie
>koniecznoscia,
>produkty 3Dfx'a stana sie tym czym stal sie ViRGE w chwili pojawienia
>sie Voodoo Graphics... :-)
Nie stanie sie wlasnie dlatego ze nowe produkty 3Dfx'a tego nie maja
:) Moze pojawi sie pare takich gier ale napewno nie bedzie to wiodacy
trend. Gry zwykle sprzedaja jednak duze firmy a nie sami developerzy
wiec pozbawienie sie tak duzego rynku zbytu byloby samobojstwem
<ciach>
> Jak puchar przechodni ! :))) :))) :)))
Ja bym go wolal nawet nie widziec :)
<ciach>
> A nie bylo ":-P" ? :-P
Bylo :) A karta niestety bedzie dopiero w drugiej polowie roku :(
<ciach>
> Image-jakiestam pojawilo sie duzo pozniej od ViRGE'a.
Wiekszosc kart byla po Virge'u :)
> I musze
>powiedziec
>ze moze z nim konkurowac ! :)
Dokladnie :)
> Okay, i jedni, i drudzy "rozkrecaja sie". Tylko wir w otoczeniu S3
>robi sie wiekszy. IMHO - to dobrze... :)
Szkoda ze nie zaczal sie robic rok temu - efekty bylyby lepsze :)
<ciach>
> Tylko kto kupi karte o 2$ drozsza jak konkurencja ma karty o 2$ tansze
>!
Kazdy - jesli ta karta o 2$ drozsza bedzie o 20 % szybsza.
> Zauwaz, ze dla nas i - w sumie - niewielu "znawcow" ma znaczenie CLK.
>Wiekszosc firm produkujaca skladaki do dzisiaj pakuje ViRGE czy
>Trio64V2.
Przesadzasz :) Tak jest glownie u nas - na zachodzie wola np. ATI. A
co do cen - gdyby tak bylo to Diamond czy Creative dawno by
zbankrutowaly bo icch karty sa od noname'ow duzo drozsze niz te 2$
>Bo tak jest taniej. Jak taki "OEM" kupuje karte 3D stara sie zaosz-
>czedzic. Nie bedzie kupowal Herculesa, bedzie kupowal Apac'a. I to juz
>wystarczy zeby na kartce naklejonej na komputerze w sklepie napisac
>Savage3D, "nowa bestia w 3D"...
Ale jak widac firmy typu Hercules prosperuja dobrze - smiem twierdzic
ze nawet lepiej niz firmy "Krzak Co.". Piszesz o sytuacji w naszym
kraju a nie globalnej
> Wierz mi, wiecej jest ludzi przychodzacych do sklepu po gotowe
>komputery
>niz takich jak my, ktorzy sami wybieraja komponenty. Na gieldzie jest
>moze troche inaczej - ale - tylko pozornie; na Grzybie kupuje sie
>drukarki, nowe karty muzyczne, wiecej pamieci, akcelerator. Ale
>skladajacych sobie komputer - w sumie jest niewielu...
Ale Ty caly czas piszesz o sytuacji w Polsce a nie na swiecie a na
polski rynek kart sie nie projektuje. Na zachodzie czy w Stanach marka
ma swoje znaczenie a te 2$ znacza tyle co nic jesli mozna sie
pochwalic karta o 20 % szybsza
<ciach>
> Okay, na razie _taki_ standard nam nie grozi (ten czas nie wroci :).
> Tylko musi przeminac moda na Voodoo...
Zeby tak bylo to 3Dfx musialby zniknac z rynku :) Nie sa juz jedyna
firma na rynku ale nadal maja najlepsze kontakty z developer'ami a to
sie w tej branzy bardzo liczy
<ciach>
> Wiesz, teraz tez sobie tylko "gdybamy". Przeciez zadna instytucja od
>standardow nie napisze, ze od dnia 1.04.1999 wszystkie gry powinny
>(musza !) miec rendering w 32 bitach... Ale mysle ze nowe gry beda mialy
>takie opcje i np. teksturki beda juz 32 bitowe zawsze...
Moze - a moze nie :) Pytanie jeszcze brzmi "kiedy". Dopoki wszystkie
wiodace firmy na rynku 3D (a 3Dfx do nich bez watpienia nalezy) nie
beda mialy kart z 32 bitowymi trybami to IMHO standardem one nie beda
<ciach>
> A skad wiesz, ze TNT2 nie bedzie musiala uzywac triple b. ??? :-)))
A niby do czego? :) Vsync off dziala na Rivach tak samo od czasu Rivy
128 i nic nie wskazuje na to zeby ten stan mial sie zmienic
> A 32 bitowy Z... Uwazam ze 16 bitow wystarcza. :) Kiedys czytalem, ze
>G200 ma 32 bitowy Z poniewaz 16 bitow jest zdecydowanie za malo...
> Jakos ludzie z Matrox'a nie zauwazali, ze po drodze sa jeszcze
>24 bity... :-)))
Ilosc bitow to nie wszystko - liczy sie jeszcze rodzaj z buffor'a.
G200 ma zbufor staloprzecinkowy a TNT zmiennoprzecinkowy i w wielu
wypadkach na TNT uzyskuje sie lepsze efekty mimo mniejszej wielkosci.
A co do 24 bitow - to kwestia architektury - na 32 bitowych slowach
operuje sie latwiej niz na 24 bitowych
> Okay, 16 bitow moze powodowac bledy w przenikaniu sie tekstur. Przy-
>jalem 32 bity - dla uproszczenia rachunkow... :-)))
Ty ich sobie za bardzo nie upraszczaj :)))
<ciach>
> Nie chce mi sie liczyc... Ale jeszcze sporo mozna z tych 8MB na
>tekstury zabrac...
Na co? Wszystkie dodatki juz masz
<ciach>
> E tam... Malo jak diabli !!! :-)))
To juz bardziej zalezy od developerow niz od Ciebie :) Na dzien
dzisiejszy to wystarcza :)
<ciach>
> Jesli nie sa prawdziwe, moga kosztowac...
> Tego bylo sporo !
Zartujesz :) Kto kiedykolwiek rozliczyl developerow z takich
wypowiedzi? Jeszcze nie widzialem takiej sytuacji :)
<ciach>
> Cos Ci sie nie podoba w Croc'u ?!?!?!
Rodzaj gry :) Moj syn bardzo lubi Croc'a ale on ma 3 lata :)))
<ciach>
> Ale po drodze sa planowane jakies dodatki, etc. ?
I? Do Q2 tez byly dodatki a nie zauwazylem zeby wstrzasnely rynkiem
<ciach>
> O ile ? 10% ?
Od 50% na korzysc Banshee do 10% na korzysc Savage'a - ale w
zdecydowanej wiekszosci wypadkow Banshee bylo lepsze
<ciach>
> Po pierwsze, mowimy o ostatnich miesiacach ?
Mowimy o sytuacji na rynku na dzien dzisiejszy. Sprzedaz kart w
ostatnich miesiacach ma tu niewielkie znaczenie
> Po drugie - fakt - moze tak byc; 3Dfx nastukal sobie "renome"...
> Jeszcze jest wielu, ktorzy "akcelerator" utozsamiaja z "Voodoo"...
> I to przez nich 3Dfx ma liczna sprzedaz... :-\
I dobrze - oni sobie na to zapracowali - podobnie jak S3 na odwrotna
opinie
> Ale - to sie zmieni... :-)
Albo nie :)
<ciach>
> Kolejne miejsce na ten sam frazes... ;-)
j.w. :)
<ciach>
> Plizzz, zdecydowanie dosc !!!
> Ale - i tak pewno zripostujesz kwestie TM'a... ;-)
Pudlo :)))
<ciach>
> Nie prawda !!!
Strasznie krzyczysz :))))
<ciach>
> Co masz na mysli "jak nie wyjdzie" ? Zrobili sobie engine - ot tak ?
Narazie ot tak - bo jeszcze nic na tym engin'ie nie powstalo
>I zwrocilo im sie na handlu pelna wersja 3DMark'a ?
Ich sie pytaj :) Zreszta nie zawsze projekty sie zwracaja
> Mialem na mysli tylko to, ze jak pojawi sie Max Payne, zobaczymy
>(frazes !) na ile 3DMark ma odzwierciedlenie w rzeczywistym swiecie
>gier (czyli Max Payne). Oczywiscie - pisze o czesci FPP i wyscigu z
>3DMark'a...
Ano wlasnie - czyli dopiero wtedy bedzie wiadomo czy 3D Mark bedzie
mial jakie kolwiek odniesienie do rzeczywistych gier
> Aha - mam pytanie o ten ostatni wyraz na T...
Chodzi Ci o Tritanium? To taki nastepca fog testu :)
<ciach>
> No i wlasnie tu jest problem... Max Payne wyglada apetycznie i jesli
>okaze sie ze w Max'ie jest 20% szybciej a w innych grach 20% wolniej
>to wybiore...
> Te lepsze w Max'ie :-)))
> Okay, no dobra, zachowam oba. :-)
I bedziesz zmienial? :) Ja pozostane jednak przy tym co daje mi
wieksza wydajnosc w wiekszosci aplikacji - amiana sterownikow dla
jednej gry to nie dla mnie :)
> Zreszta zauwaz - 20% na 100fps'ach w "obecnych" grach (nie liczac
>Unreal'a ;) to niewielkie pogorszenie. A 20% w Max'ie, na poziomie
>20fps'ow - to duzo !!! :)
20 fps'ow to wielkosc nie do przyjecia - 24 rowniez. A co do starych
gier - Ty piszesz o smiesznie niskich rozdzielczosciach :) Na jakich
kartach masz tyle fps w 1024/768 w Q2, Turoku 2, HalfLife? :)
<ciach>
> Po prostu Max wyglada zachecajaco. A wytlumaczenie znalazles w
>nastepnej
>linijce... ;-P
Moze i wyglada zachecajaco ale nie na tyle zebym rezygnowal z innych
gier :)
<ciach>
> Nie lubie ! :)
To juz zupelnie nie rozumiem :)
<ciach>
> Jak przychodzi okres grypy, zawsze zapobiegawczo szprycuje sie
>Cholinex'em i Chlorochinaldinem... I wiesz ? Pomaga !!! :-)))
Jak komu :)
> Tylko nie wiem czy moge jezdzic samochodem po takich lekach... ;-)))
Trzeba sie bylo wczesniej zastanawiac :))
<ciach>
> Powinnismy wystawiac "to" na www z licznikami "za, przeciw, nudne,
>ciekawe"... :-)))
Nie wiem czy chcialbym to widziec :)
<ciach>
> Dziekuje, ale teraz tobie jest bardziej potrzebne... :-)))
Zebys wiedzial :) Ale i tak wzajemnie :)
> Cz.
> M.
>Mariusz Jaworski
Pozdrowienia
Vindex
dzial hardware magazynu Wirtu_at_l - www.wirtual.pl
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:14:22 MET DST