Autor: NesofIPT (nes_at_extreme.net.pl)
Data: Wed 17 Feb 1999 - 11:49:22 MET
Cześć !
Punkt na temat odpowiedzialności za dane Klienta powinien znajdować się w
warunkach gwarancji.
Jeżeli jest tam napisane, że Serwis nie ponosi odpowiedzialności za dane, a
miało to miejsce w 90% kart gwarancyjnych, jakie widziałem - sytuacja
powinna być oczywista.
W przypadku umów serwisowych lub administracyjnych z firmami oczywiste jest,
że najważniejszą rolę odgrywają dane, a wymiana nośnika w razie jego
uszkodzenia jest formalnością.
Niezależnie jednak od sytuacji - archiwizacja danych z dysku Klienta NIE
JEST normą, dlatego też:
1. przed zakupem dysku warto zorientować się, czy dana firma wogóle coś
takiego oferuje, a jeśli tak, to ile to kosztuje
2. przy oddawaniu dysku do serwisu najlepiej samemu sporządzić kopię danych,
a jeśli jest to niemożliwe - zaznaczyć w rubryce "Opis usterki", iż dane
MUSZĄ być zarchiwizowane (o ile oczywiście dysk nie spadł wcześniej ze
schodów).
Ogromna ilość dysków oddawana jest do serwisu z uszkodzeniami systemu
operacyjnego, a nie sprzętu. 90% to wynik zainstalowania oprogramowania z
płytek z magazynów (Wiecie, ile ludzi odwiedziło serwisy kom. po grudniowej
edycji Chip'a ? ;). Wirusa nie zawsze da się usunąć bezproblemowo.
Poza tym - część oprogramowania diagnostycznego i serwisowego dostarczanego
przez Qantum, Seagate, Caviar i resztę NIE POZWALA na uruchomienie bez
ingerencję w dane.
Pozdrawiam,
______________________________________
Wojciech Chmiel, nes_at_extreme.net.pl
http://www.extreme.net.pl
ftp://ftp.extreme.net.pl
-- Serwis RUBIKON - http://rubikon.pl - 020 92 47
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:14:06 MET DST