Re: Kompaktybilnosc Radeon HD (2900XT, 2600) w grach

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Mon 17 Sep 2007 - 11:16:14 MET DST
Message-ID: <fclgke$uq2$1@atena.e-wro.net>
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original

Użytkownik "Leszek K." <leszek60.wytnij.@neeostrada.pl> napisał w wiadomości
news:fclap9$hvg$1@news.onet.pl...
> Dnia Mon, 17 Sep 2007 02:52:46 +0200, maX napisał(a):
>
>> ... W driverach do Rage 128 była opcja "convert 32bit textures to
>> 16bit", która
>> powodowała wzrost szybkości (z oczywistych powodów) w trybie 32bit. Pal
>> licho gdyby była to opcja domyślnie wyłączona. ale ona była właśnie
>> domyślnie włączona, a ponieważ userzy najczęściej grają przy domyślnych
>> ustwieniach driverów, był to ewidentny szwindel (nVidia, 3dfx czy Matrox
>> tak
>> nie robiły)...
>
> 3dfx nie musiał. On po prostu był 16 bitowy.
>

A racja :) W Voodoo właściwie było wręcz odwrotnie - na wejściu do chipu
zwiększano precyzję do 22bitów, na wyjściu znów obcinano do 16, ale dzięki
temu że wewnętrznie obliczenia były dokonywane przy zwiększonej dokładności
to na Voodoo były lepsze np. przejścia tonalne między kolorami w trybie
16bit
Received on Mon Sep 17 11:20:07 2007

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 17 Sep 2007 - 11:51:10 MET DST