Re: Warunki gwarancyjne - LG i inne.

Autor: /darecki/ (latocha_at_klub.chip.pl)
Data: Tue 04 Mar 2003 - 22:07:16 MET


> Moze ktos biegly sprecyzuje jak wygladaja nowe warunki gwarancjonowania
> sprzetu komputerowego, konkretnie nagrywarka LG. W serwisie otrzymalem
> informacje iz naprawa moze byc przedluzona ponad termin 14 dni roboczych.
> Czy w swietle nowego prawa gwarancyjnego serwis ma do tego prawo czy tez
15
> dnia roboczego moge domagac sie wymiany sprzetu na wolny od wad? Niby cos
> sie zmienilo tylko nikt nie wie co... :-) Bede wdzieczny za informacje.

Witam,
Ustawa z dnia 27.07.2002 r. obowiązuje od 01.01.2003 r. Opublikowana w
Dz. Ustaw nr. 141 z 2002 r. - pozycja 1176. ->
1. termin, który wiąże sprzedawcę w zakresie ustosunkowania się do
reklamacji (czyli określenia czy reklamację uznaje czy odrzuca).
Ustawodawca wprowadził termin 14 dni, w trakcie których sprzedawca ma
obowiązek ustosunkować się do zgłoszonej przez kupującego reklamacji. Jeżeli
tego nie zrobi przyjmuje się, że uznał ją za uzasadnioną.
2. ustawodawca nie podaje żadnego terminu, w którym reklamacja ma być
załatwiona - jest jedynie wskazówka, która mówi, że reklamacja powinna być
załatwiona w odpowiednim czasie (także naprawa może trwać nawet 3 miesiące).
Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Oprócz tego jest oczywiście gwarancja producenta, w której sam ustalił
terminy napraw.
Pozdrawiam, Darek.



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 09:35:53 MET DST