Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Wed 17 Feb 1999 - 08:54:54 MET
He !
> >Przy piatku, mozna troche poszalec... ;-)
> Poszalec mozna zawsze :)
Ale kac przy sobocie jest zdecydowanie mniej uciazliwy od
kaca w inny dzien tygodnia (moze poza niedziela ale w nie-
dziele z definicji sie odpoczywa ;).
> > War is comming...
> Przesadzasz :) A jesli juz to raczej nie z Toba :)
Ja nie bede neutralny...
> Niestety cos w tym jest ... Nie zeby z S3 czy NVidia byly lepsze :)
> ATI generalnie bardziej skupia sie na rynku OEM niz uzytkownikach
> koncowych - i dlatego sterowniki sa jakie sa ...
Coz, z ATI mozna chyba tylko porownac Matrox'a (obie firmy produkuja
karty przede wszystkim pod swoja marka); w tym porownaniu ATI wypada
dosc mizernie...
Wydaje mi sie ze nie mozna zgodzic sie z twoim zdaniem. Co masz na
mysli piszac: rynek OEM ? Ze niby ciezko z kartami ATI w box'ach ?
> > A Permedia 3 ? Jestem baaardzo ciekaw. Tylko kiedy i za ile ???
> Ano wlasnie ...
Ha, ha, ha... 3DLabs w kaciku, po cichutku przygotowuje Driver'y (przez
duze "D") do Permedii 3, nie tak jak inni, byle szybko... :-P
Moze i moglby byc z tego nowy "krol" ale nie bedzie... Chociaz post'ow
w stylu "mam Permedie 3 i mi nie chce chodzic" duzo na tej grupie IMHO
nie uwidzimy...
> > Walka do tej pory dotyczyla TNT, Savage3D i Voodoo2 jako referencji
> >(ewentualnie Banshee). Wiec dlaczego ktos kombinuje - Voodoo3 czy
> >nowe TNT ? A zapomina o Savage4 ? (Duze ":)"...)
> Moze nie lubi S3? :)))))
No to by napisal ! Moze nie wiedzial ? (No i ja mu to uswiadomilem. :)
> > No dobra. Powazne pytanie; kto dotrzymuje slowa ? 3DLabs ?
> No moze przesadzilem z 3Dfx'em :) W koncu nie obiecywali 32 bitow ani
> DIME. 3DLabs raczej tez dotrzymuje obietnic
Aha, do pamietnego testu w Chip'ie bylem zdecydowany na Permedie 2...
Co z tego ze 3Dfx nie obiecywalo DIME czy 32 bity (chociaz to ostatnie
gdzies slyszalem ;) ? Czy specyfikacja ViRGE'a byla "na wyrost" w
stosunku do dziela koncowego ?
Frazes - kto nie idzie do przodu, ten sie cofa. Obecne motto 3Dfx ?
A 3DLabs uwazam za dobra firme z dobrymi produktami (moze dlatego ze
jest to rowniez czesc Texas Instruments ;-)... Z radoscia powitam
nowa, tania i doskonala Permedie... :-P
> <ciach>
> > Jeszcze jest Trident, Cirrus Logic no i cos takiego jak NEC... :)
> Jakos NEC'owi akurat srednio ufam :))))
A Trident'owi ? ;-)
Rozkrecaja sie dopiero w 3D...
> > Dlaczego ? Wystarczy, ze napisze, ze to co dostalem z NVidii jest
> >gorsze od produktu S3 (mam nadzieje ze tak bedzie :D).
> Nie moglbys byc taki obludny :)))))
Akademicka rozmowa... Nie dostane nic z NVidii :( Nie dostane nic
z S3... :(((
Za malo sie staram... ;-)
> > Mysle ze niewielu bedzie pamietalo o tych 125MHz dla TNT...
> Oj mysle ze jednak sie mylisz. Jeszcze nie widzialem karty na TNT
> pracujacej ponizej standardowych 90 MHz - w zasadzie tylko w wypadku
> kart z Savag'em sa takie cuda. Jedyna karta z V2 ktora pracowala
> (zwykle) ponizej cz. znamionowej byl Orchid
Wracajac do sprawy pamieci @100MHz, @120MHz. Jednak (jak widac po
dluzszym zastanowieniu :) dochodze do wniosku ze sie mylisz. Jesli nawet
pamieci @120MHz sa drozsze tylko o 2 centy na kostce, zachodnia firma
bedzie starala sie zaoszczedzic ta kase. Przeciez oni nawet staraja
sie wycinac kazdy opornik !
Ojej (znowu stary frazes :), zobaczymy wkrotce...
(S3 jako Microsoft hardware'u... ;)
> > Z jednej strony taka przyszlosc przed S3 bylaby niezla; ale
> >z drugiej strony, tyle bluzgow...
> Piszesz tak jakby teraz bylo ich duzo mniej :) Mam nadzieje ze
> przynajmniej w tej materii nie dotknie nas standaryzacja :)
Bluzgi na Savage3D juz sie skonczyly. Nie uwazasz ? Okay, nadal sa,
ale dotycza ogolnie - kart AGP (zwlaszcza na MVP3).
Juz obiela nas standaryzacja ! D3D...
> > Potwierdzam, ze w przypadku Savage3D nie ma roznicy...
> Co swiadczy albo o tym ze Savage ma tragiczny transfer z pamieci ( :P)
> albo o tym ze to nie jest to o czym myslisz :) Przepustowosc AGP jest
> na tyle niska w stosunku do przepustowosci pamieci ze mija sie to z
> celem. AGP ma stanowic uzupelnienie pamieci lokalnej a nie jej
> zamiennik - co widac chocby na przykladzie i740. W wypadku
> wykorzystania pamieci lokalnej jest duzo szybsza
A co powiesz na to:
Standardem w nadchodzacym roku ma byc giercowanie w 1024x768 (minimum
;-).
Raczej obraz 32 bity. A wiec mamy:
1024x768x4(bajty na pixel)x4(triple buffering plus Z buffer)=12MB
rowniutko.
To oznacza ze np. w przypadku TNT pozostaje na tekstury tylko 4MB.
Maaaalo !!!
Nie sprzeczajmy sie, "co ma stanowic AGP". Czy uzupelnienie, czy
alternatywa...
> Poprawka - i740 nie jest scalakiem Intel'a. Intel bral udzial przy
> jego projektowaniu
Biere karte z i740 i co widze ? Ogromne i - znak Intela. Zreszta,
co za roznica ?
> > W najblizszym czasie ? Miesiac, dwa ? ;-)))
> > A potem ? :-)
> Raczej pol roku, rok :) Wez pod uwage ze opracowanie engine'u i
> napisanie gry troche czasu zajmuje :)
Na S3 chwala sie cytatami z wypowiedzi giercotworcow z roznych firm;
na przedzie oczywiscie jest Epic... z zapowiedzia nowych Unreal'i;
miedzy kilkoma innymi tytulami, majacymi wykorzystywac S3TC widzialem
tez np. Croc'a 2... :)))
> > :-/
> > No chyba jednak nie... :(
> > Sam mowiles ze Mon2 chodzi szybko na TNT...
> Ale juz na V2 i Banshee nie a pozbawienie sie takiej ilosci klientow
> byloby czysta glupota ...
No czy ja wiem ??? Banshee to proteza; oj chyba ilosc sprzedawanych
kart 3Dfx'a spada na rzecz kart opartych na chip'ach innych
producentow...
Czy aby na pewno ta ilosc jest az tak duza ?
Oby Banshee spadlo do pozycji ViRGE'a w czasach Voodoo Graphics... :-P
> Niekoniecznie - wystaczyloby zeby to bylo (TM) a nie (C) :))))
Oj chyba samego zdania nie mozesz oprawic TeeMem ? :-)
Dosc...
> > Glide sciagniete w czwartek (ale zeszly !) z www 3Dfx'a. Zreszta -
> >- caly "pack" z DX6. Tylko nie mow mi, ze wczoraj wyszly nowe...
> No coz - 3Dfx to nie S3 :))))
Na szczescie (i przewrotnie - przyznasz mi racje :)...
> > Zaraz mi powiesz ze to nic nie znaczy. Trudno. 3DMark.
> Skad wiedziales? :)
Ale - nie powiedziales ze nic nie znaczy... :-)
> > Wolniejszy FPP, wolniejszy wyscig. Wreszcie dziala MultiTex (no bo DX6
> >!),
> A w grach? Zawsze mi sie wydawalo ze V2 to karta do gier a nie do
> benchmark'ow :)
W grach - to samo... :-)))
> >w fill rate mam dwa razy szybciej w "using multitexturing" (a - w tym
> >tescie nie mam pogorszenia predkosci przy driver'ach DX6 w stosunku
> >do DX5; tyle ze w "multi..." jest prawie dwa razy szybciej).
> Daj sobie wreszcie spokoj z 3DMark'iem :) Ja rozumiem ze to ciekawy
> test ale aktualnie nie ma najmniejszego odzwierciedlenia w
> rzeczywistosci. Naprawde nie skorzystasz ze sterownikow ktore beda o
> 20 % wolniejsze w 3DMark'u a 20% szybsze np. w Unreal'u?
1. Dam sobie spokoj z 3DMarkiem gdy wyjdzie Max Payne.
2. Z tymi sterownikami, nie wiem... W takim jak podajesz porownaniu,
pewno bym sobie dal spokoj z najnowszymi (ale gorszymi) driver'ami.
Ale jesli mam 20% szybciej w 3DMark'u a 5% wolniej w Unreal'u, wybiore
driver nowszy...
Poza tym nie lubie jak mi sie TexelFX'y grzeja nierownomiernie... ;-)))
> > Wzajemnie, wzajemnie. :-)
> Nie sprawdzilo sie :( Znowu mnie jakies chorobsko dopadlo :(
Ale juz sobie poszlo ?
> Vindex
Znowu robi sie troche przeterminowany watek na grupie... Ale - chyba
jednak ciekawy...
Jeszcze raz - zdrowka !
M.
Mariusz Jaworski
genesis_at_bonair.waw.pl
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:14:04 MET DST