Re: tnt2 czy voodoo 3

Autor: Vindex (vindex_at_wirtual.pl)
Data: Sun 14 Feb 1999 - 02:05:38 MET


On Fri, 12 Feb 1999 15:43:24 +0100, Mariusz Jaworski
<genesis_at_bonair.waw.pl> wrote:

>Przy piatku, mozna troche poszalec... ;-)

Poszalec mozna zawsze :)

<ciach>
> No widzisz. Powodow jest wiele... ;-)

Jak sie chce to uzasadnienie zawsze sie znajdzie :))))

<ciach>
> War is comming...

Przesadzasz :) A jesli juz to raczej nie z Toba :)

<ciach>
> Okay. Wg specyfikacji (sorki ale musze tak pisac; na razie "gdybamy"
>przeciez) Rage128 ma potencjalne mozliwosci konkurowac o prymat
>z reszta; ale moje doswiadczenia z ATI sa mizerne a - jak juz sa,
>nie sa mile...

Niestety cos w tym jest ... Nie zeby z S3 czy NVidia byly lepsze :)
ATI generalnie bardziej skupia sie na rynku OEM niz uzytkownikach
koncowych - i dlatego sterowniki sa jakie sa ...

> A Permedia 3 ? Jestem baaardzo ciekaw. Tylko kiedy i za ile ???

Ano wlasnie ...

> Walka do tej pory dotyczyla TNT, Savage3D i Voodoo2 jako referencji
>(ewentualnie Banshee). Wiec dlaczego ktos kombinuje - Voodoo3 czy
>nowe TNT ? A zapomina o Savage4 ? (Duze ":)"...)

Moze nie lubi S3? :)))))

<ciach>
> No dobra. Powazne pytanie; kto dotrzymuje slowa ? 3DLabs ?

No moze przesadzilem z 3Dfx'em :) W koncu nie obiecywali 32 bitow ani
DIME. 3DLabs raczej tez dotrzymuje obietnic

<ciach>
> Jeszcze jest Trident, Cirrus Logic no i cos takiego jak NEC... :)

Jakos NEC'owi akurat srednio ufam :))))

<ciach>
> Buuu...

A korzystasz z tego? :))))

<ciach>
> Dlaczego ? Wystarczy, ze napisze, ze to co dostalem z NVidii jest
>gorsze od produktu S3 (mam nadzieje ze tak bedzie :D).

Nie moglbys byc taki obludny :)))))

<ciach>
> Tzn. zalezy od specyfikacji NVidii i od pewnych ludzi w firmach
>produkujacych karty...
> Mysle ze niewielu bedzie pamietalo o tych 125MHz dla TNT...

Oj mysle ze jednak sie mylisz. Jeszcze nie widzialem karty na TNT
pracujacej ponizej standardowych 90 MHz - w zasadzie tylko w wypadku
kart z Savag'em sa takie cuda. Jedyna karta z V2 ktora pracowala
(zwykle) ponizej cz. znamionowej byl Orchid

<ciach>
<ciach>
> Aha. :-))))))))))))))))
> Z jednej strony taka przyszlosc przed S3 bylaby niezla; ale
>z drugiej strony, tyle bluzgow...

Piszesz tak jakby teraz bylo ich duzo mniej :) Mam nadzieje ze
przynajmniej w tej materii nie dotknie nas standaryzacja :)

<ciach>
> Moze chwyt marketingowy ?

Zwiekszajacy cene? Nie sadze - to raczej nie w stylu S3

> Na pewno nie mozna wymusic w TNT teksturowania tylko lokalnie/tylko
>przez AGP ? Ciekaw jestem roznicy w szybkosci...

Moze i mozna - ale ja nie wiem jak i nie spotkalem sie z taka
informacja

> Potwierdzam, ze w przypadku Savage3D nie ma roznicy...

Co swiadczy albo o tym ze Savage ma tragiczny transfer z pamieci ( :P)
albo o tym ze to nie jest to o czym myslisz :) Przepustowosc AGP jest
na tyle niska w stosunku do przepustowosci pamieci ze mija sie to z
celem. AGP ma stanowic uzupelnienie pamieci lokalnej a nie jej
zamiennik - co widac chocby na przykladzie i740. W wypadku
wykorzystania pamieci lokalnej jest duzo szybsza

<<ciach>
> Ale - przy okazji...
> Fakt - Intel nie jest firma znana z i740. Ale sam fakt wypuszczenia
>tego scalaka sugeruje ze tez chcieliby powalczyc.

Poprawka - i740 nie jest scalakiem Intel'a. Intel bral udzial przy
jego projektowaniu

> I mysle ze jakies
>prace trwaja nad nowym procesorem graficznym. A z tego moze wyniknac
>nowa kosc z S3TC...

No coz - jakas zapowiedz nowego chipsetu graficznego Intel'a juz byla
ale wzmianki o S3TC tam nie widzialem. I nie byla to zadna rewelacja
...

<ciach>
> W najblizszym czasie ? Miesiac, dwa ? ;-)))
> A potem ? :-)

Raczej pol roku, rok :) Wez pod uwage ze opracowanie engine'u i
napisanie gry troche czasu zajmuje :)

<ciach>
> :-/
> No chyba jednak nie... :(
> Sam mowiles ze Mon2 chodzi szybko na TNT...

Ale juz na V2 i Banshee nie a pozbawienie sie takiej ilosci klientow
byloby czysta glupota ...

<ciach>
> Mam kolege na prawie. Wydaje mi sie ze w tej sprawie bys przegral...
>;-)

Niekoniecznie - wystaczyloby zeby to bylo (TM) a nie (C) :))))

<ciach>
> Nie mow mi, ze w 219 jest a 220 juz moze nie byc; mi chodzi na 219
>a 220 sciagnalem i jeszcze nie zupgrade'owalem; a 221 nawet nie
>szukalem.
> Czy powiesz mi ze 220(1) bedzie bez dither'u ?

Sprawdz sam :) Ja go naprawde nie widze - a przynajmniej nie taki o
ktorym Ty piszesz :)

> Glide sciagniete w czwartek (ale zeszly !) z www 3Dfx'a. Zreszta -
>- caly "pack" z DX6. Tylko nie mow mi, ze wczoraj wyszly nowe...

No coz - 3Dfx to nie S3 :))))

<ciach>
> Zaraz mi powiesz ze to nic nie znaczy. Trudno. 3DMark.

Skad wiedziales? :)

> Wolniejszy FPP, wolniejszy wyscig. Wreszcie dziala MultiTex (no bo DX6
>!),

A w grach? Zawsze mi sie wydawalo ze V2 to karta do gier a nie do
benchmark'ow :)

>w fill rate mam dwa razy szybciej w "using multitexturing" (a - w tym
>tescie nie mam pogorszenia predkosci przy driver'ach DX6 w stosunku
>do DX5; tyle ze w "multi..." jest prawie dwa razy szybciej).

Daj sobie wreszcie spokoj z 3DMark'iem :) Ja rozumiem ze to ciekawy
test ale aktualnie nie ma najmniejszego odzwierciedlenia w
rzeczywistosci. Naprawde nie skorzystasz ze sterownikow ktore beda o
20 % wolniejsze w 3DMark'u a 20% szybsze np. w Unreal'u?

<ciach>
> Zlosliwiec !!! :)

Bardzo mi milo - Vindex jestem :)))

> Mi na zlosc ? ;-)
> Przeciez pisalem, ze mi to nie przeszkadza... ;-)

Mnie rowniez :)

<ciach>
> Wzajemnie, wzajemnie. :-)

Nie sprawdzilo sie :( Znowu mnie jakies chorobsko dopadlo :(

> Czesc !
> M.
>Mariusz Jaworski

Pozdrowienia

Vindex
dzial hardware magazynu Wirtu_at_l - www.wirtual.pl



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:13:04 MET DST