Re: Test Savage3D (niedługie).

Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Thu 21 Jan 1999 - 09:05:51 MET


Hej !

> > Tylko jak podaje mu "dowolny" monitor to mi nie wystawia (sprawdzilem
> > na Savage3D i Banshee Creative'a) innych refresh'y jak "domyslna" i
> > "optymalna". I wiesz - obie daja 60Hz...
> Coraz ciekawiej. Chyba nadłubałeś w rejestrach? Przyznaj się ... :-) Albo
> PowerStripem czy HzTool's itp. Oczywiście jak nie mam zewnętrznego softu to daję np.
> XP21, wyłšczam PnP monitory i mogę się bawić (jeśli mnie puszcza sterownik
> oczywiście).
 Niczym nie dlubalem... Poza oczywiscie wymuszeniem 85Hz w 1024x768 w
32 bitach i w 16 bitach.
 Sprawdzilem mojego Savage3D:
 640x480 - 120Hz (tak podaje moj monitor),
 800x600 - 100Hz (j.w.).
 A w 1024x768 tylko 75Hz... :(
 Ale udalo mi sie go ruszyc na 85Hz.

> > > > Dlatego postuluje dodanie do Savage3D driver'ow S3Refresh'a...
> > > Czemu nie?
> > Hej, Fachman, powalczymy ? ;-)
> ??? :-)))
 Mysle ze jest szansa ze S3Refresh od ViRGE'a bedzie dzialal z Savage3D.
W koncu - to moze byc jedynie ustawianie kluczy w rejestrze (i ponowna
inicjalizacja karty - to moze nie dzialac).

> > > Testowałem Banshee na maksymalnych odchylaniach mojego monitora.
> > ...czyli na takie jakie podawal Ci monitor...
> Tak jest.
> > Ciekawe ze Savage3D nie pozwala; Fachman pododawal sporo czestotliwosci
> > w ini... I z autopsji wiem ze jesli monitor cos podaje i jest to w ini
> > to mozna ustawic dana czestotliwosc...
> Coś tu śmierdzi. Ale to IMHO problem drugorzędny.
 Mysle ze mozemy zalozyc ze "to sie da" (Banshee czy Savage3D ;) tylko
nie do konca wiemy jak.

> > > Nie wierzę. Porównaj z innymi. Sš zawsze ale dokuczliwe się robiš poniżej
> > 800x600.
> > Dobra, biore dzisiaj lupe...
> Po co lupa? Włóż lepszš kartę :-)
 Agrh... Nie mam. Kategorycznie powtarzam - nie mam dithering'u w 16
bitach -
- od 640x480 po 1024x768. I - jak juz tu widzialem - paru ludzi sie ze
mna
zgadza co do tego... :-)

> > Ale wlasnie o to mi chodzi - moze ustawienie pulpitu wplywa na
> > sposob rendering'u ?
> No niewątpliwie :-) Np w OpenGL lub w Unreal D3D. Jak masz pulpit na 32bit to
> ustawia w grze rendering na 32bit. Ale przecież to wiesz.
 Dobra, juz nieistotne. Sprawdzilem pulpit na 16 bitach, na 32 bitach,
nie ma
"kropek"...

> > > Przepraszam. Źle się wyraziłem. Zawsze spada. Chodzi o to, że spadek jest
> > znacznie większy niż w G200, TnT i Banshee.
> > Ale powtarzam pytanie - co masz na mysli ?
> Nic. Po prostu w wolno rysuje grafikę 2D w wysokich trybach. Czego nie
> rozumiesz?
 Po prostu napisz jaka grafike (program)...

> To wasz problem :-) Czemu nie zrobić tekstur które się nie mieszczą na
> Savage3D mimo
> kompresji? Co to udowadnia? Przecież można zrobić teksturę o tak słabym stopniu
> kompresji, że minimalnie się nie zmieści na 8MB S3TC a na 16MB wejdzie.
> No i co?
 ??? A to ze zapakuje je do pamieci glownej; AGPx2 + S3TC daje
wystarczajaco
duzo/szybko (okay - do TNT sie to nie umywa ale do Banshee...)...

> > Ale ja pisze o swoich oczach a nie o tym ze S3TC powoduje pogorszenie jakosci.
> Taaak. Tu leży pies pogrzebany ... Dlatego sam musiałem przetestować.
 Juz nie jestem sam... :-)))

> > :-) Po prostu - odwoluje sie do swoich watpliwosci w sprawie dithering'u.
> > Jak inni to widza, ja nie to moze inni widza S3TC, _bo_ja_nie_.
> Ja nawet nie staram się go widzieć. Znasz moje poglądy. "What you see is what you
> get" :-) Liczy się przyjemność z gry.
 Nooo... :-)

> Kris.
 Pozdrowienia...
                               M.
Mariusz Jaworski
genesis_at_bonair.waw.pl



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:06:51 MET DST