Autor: Kris (kris007_at_free.polbox.pl)
Data: Wed 20 Jan 1999 - 08:34:51 MET
Cześć,
> Tylko jak podaje mu "dowolny" monitor to mi nie wystawia (sprawdzilem
> na Savage3D i Banshee Creative'a) innych refresh'y jak "domyslna" i
> "optymalna". I wiesz - obie daja 60Hz...
Coraz ciekawiej. Chyba nadłubałeś w rejestrach? Przyznaj się ... :-) Albo
PowerStripem czy HzTool's itp. Oczywiście jak nie mam zewnętrznego softu to daję np.
XP21, wyłšczam PnP monitory i mogę się bawić (jeśli mnie puszcza sterownik
oczywiście).
> > > Dlatego postuluje dodanie do Savage3D driver'ow S3Refresh'a...
> > Czemu nie?
> Hej, Fachman, powalczymy ? ;-)
??? :-)))
> > Testowałem Banshee na maksymalnych odchylaniach mojego monitora.
> ...czyli na takie jakie podawal Ci monitor...
Tak jest.
> Ciekawe ze Savage3D nie pozwala; Fachman pododawal sporo czestotliwosci
> w ini... I z autopsji wiem ze jesli monitor cos podaje i jest to w ini
> to mozna ustawic dana czestotliwosc...
Coś tu śmierdzi. Ale to IMHO problem drugorzędny.
> > Szkoda, że inne gry nie chcš ...
> Coz... Znaczy sie - mozna ! Winni ? oczywiscie producenci programow !!! :-)
> (Spokojnie - tylko zartuje !!! :-)
Jestem spokojny. Oczywiście, że to wina S3 (IMHO driverów). Na innych kartach tego
nie ma.
> > Nie wierzę. Porównaj z innymi. Sš zawsze ale dokuczliwe się robiš poniżej
> 800x600.
> Dobra, biore dzisiaj lupe...
Po co lupa? Włóż lepszš kartę :-)
> > Jakbyś miał problem. Mogę zrobić ich dużo i porównać z innš.
> Ale moje moga lepiej swiadczyc o Savage3D... Wszyscy to widza (nawet zwolennicy
> Savage3D), ja nie... :?
:-)))
> > Wiesz, że mnie 3DMark99 nie interesuje. Nawet nie chce mi się sprawdzać. Efekt
> występuje we wszystkich grach.
> Prosze, obejrzyj te obrazki...
Obejrzałem. Efektu nie ma ... Kolejna punkt do elaboratu : "Dlaczego uważam, że
3DMark jest do d... " :-)))
> Ale wlasnie o to mi chodzi - moze ustawienie pulpitu wplywa na
> sposob rendering'u ?
No niewątpliwie :-) Np w OpenGL lub w Unreal D3D. Jak masz pulpit na 32bit to
ustawia w grze rendering na 32bit. Ale przecież to wiesz.
> > Przepraszam. Źle się wyraziłem. Zawsze spada. Chodzi o to, że spadek jest
> znacznie większy niż w G200, TnT i Banshee.
> Ale powtarzam pytanie - co masz na mysli ?
Nic. Po prostu w wolno rysuje grafikę 2D w wysokich trybach. Czego nie rozumiesz?
> > [...] Prędkościš Banshee po prostu miażdzy Savage.
> > Jak chcesz mogę podać porównanie. Tylko po co?
> Czyli 10x szybciej ?
Nie. 1,5-2x. Dla mnie jest to klasa wyżej. I IMHO warto na to poświęcić 150 zł.
> > Eeee. Kogo to interesuje (oprócz posiadaczy Savage3D). Widziałeś na TnT.
> > Sztuczny poziom marketingowy bez zastosowania w praktyce.
> > > W 800x600 mam... okolo 13fps.
> > No i co z tego? Na Banshee w Quake II w 800x600 na demo1 masz 50 fps a w grze
> > prędkość jest nieporównywalnie większa niż w S3.
> A tylko to, ze jednak w Mon2 tekstury w 16MB sie nie mieszcza. Kiedys
> dyskutowalismy zajadle o tym z Vindex'em...
To wasz problem :-) Czemu nie zrobić tekstur które się nie mieszczą na Savage3D mimo
kompresji? Co to udowadnia? Przecież można zrobić teksturę o tak słabym stopniu
kompresji, że minimalnie się nie zmieści na 8MB S3TC a na 16MB wejdzie. No i co? Na
TnT 16MB i 16bit się mieszczą. Na Banshee nie sprawdzałem. A jak się mieszczą to i
tak będzie działał 2x szybciej. Pokaż grę z którą jest problem wielkości tekstur. Z
resztą zapomnij. Nie ma to dla mnie znaczenia.
> > Jejku, Mariusz, po co te teoretyczne rozważania? Zostaw je dla Vindex'a. Karta
> jest do gier.
> No dobra ! ;-)
Ufff :-)
> Ale ja pisze o swoich oczach a nie o tym ze S3TC powoduje pogorszenie jakosci.
Taaak. Tu leży pies pogrzebany ... Dlatego sam musiałem przetestować.
> :-) Po prostu - odwoluje sie do swoich watpliwosci w sprawie dithering'u.
> Jak inni to widza, ja nie to moze inni widza S3TC, _bo_ja_nie_.
Ja nawet nie staram się go widzieć. Znasz moje poglądy. "What you see is what you
get" :-) Liczy się przyjemność z gry.
> [...]
> Uwazam jednak, ze nie mozna mowic o Banshee - "ciekawa" propozycja.
> Nic ciekawego... Voodoo2 + 2D...
Niby tak ... :-)))
>
Pozdrawiam.
Kris.
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:06:37 MET DST