Re: Test Savage3D (niedługie).

Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Tue 19 Jan 1999 - 17:06:05 MET


Witam ponownie...

> Eee. Zamiast z PnP podstawić możesz dowolny monitor. Gorzej jak driver Cię
> przyblokuje.
 Tylko jak podaje mu "dowolny" monitor to mi nie wystawia (sprawdzilem
na
Savage3D i Banshee Creative'a) innych refresh'y jak "domyslna" i
"optymalna". I wiesz - obie daja 60Hz...

> > Dlatego postuluje dodanie do Savage3D driver'ow S3Refresh'a...
> Czemu nie?
 Hej, Fachman, powalczymy ? ;-)

> > A - Creative Banshee - nie mozna ustawic nawet w rejestrach 85Hz...
> Testowałem Banshee na maksymalnych odchylaniach mojego monitora.
 ...czyli na takie jakie podawal Ci monitor...
 Ciekawe ze Savage3D nie pozwala; Fachman pododawal sporo czestotliwosci
w ini... I z autopsji wiem ze jesli monitor cos podaje i jest to w ini
to mozna ustawic dana czestotliwosc...

> > > ... on. W Incoming można śmiało grać z VSync Off. [...]
> > Potwierdzam. Bylem zaskoczony Incoming z VSync on. Kaszani sie (troche)
> > menu. Ale sama gra nie ma zadnych zaklocen.
> Szkoda, że inne gry nie chcą ...
 Coz... Znaczy sie - mozna ! Winni ? oczywiscie producenci programow !!!
:-)
(Spokojnie - tylko zartuje !!! :-)

> > > "kropkowanie" obrazu sprawia IMHO bardzo niekorzystne wrażenie.
> > Jest mi jakos "dziwnie". :( Co prawda w 640x480 nie sprawdzalem jakosci -
> > ale... tych kropek nie udalo mi sie uzyskac... :?
> Nie wierzę. Porównaj z innymi. Są zawsze ale dokuczliwe się robią poniżej
> 800x600.
 Dobra, biore dzisiaj lupe...
> > Chyba postaram sie o jakies shot'y.
> Jakbyś miał problem. Mogę zrobić ich dużo i porównać z inną.
 Ale moje moga lepiej swiadczyc o Savage3D... Wszyscy to widza (nawet
zwolennicy Savage3D), ja nie... :?

> Wiesz, że mnie 3DMark99 nie interesuje. Nawet nie chce mi się sprawdzać. Efekt
> występuje we wszystkich grach.
 Prosze, obejrzyj te obrazki...

> Pulpit jest OK. Chodzi o 3D. Efekt jest zbliżony do Rivy128. Obawiam się
> również, że jak i w R128 przyczyną nie jest sterownik ale sam chip (sztuczki
> pozwalające na osiągnięcie większej prędkości).
 Ale wlasnie o to mi chodzi - moze ustawienie pulpitu wplywa na
sposob rendering'u ?

> > Spada szybkosc - co masz na mysli ? :-)))
> Przepraszam. Źle się wyraziłem. Zawsze spada. Chodzi o to, że spadek jest
> znacznie większy niż w G200, TnT i Banshee.
 Ale powtarzam pytanie - co masz na mysli ?

> [...] Prędkością Banshee po prostu miażdzy Savage.
> Jak chcesz mogę podać porównanie. Tylko po co?
 Czyli 10x szybciej ?

> > No i... Mon2 ! :-) (Poruszam gniazdo szerszeni :)...
> Eeee. Kogo to interesuje (oprócz posiadaczy Savage3D). Widziałeś na TnT.
> Sztuczny poziom marketingowy bez zastosowania w praktyce.
> > W 800x600 mam... okolo 13fps.
> No i co z tego? Na Banshee w Quake II w 800x600 na demo1 masz 50 fps a w grze
> prędkość jest nieporównywalnie większa niż w S3.
 A tylko to, ze jednak w Mon2 tekstury w 16MB sie nie mieszcza. Kiedys
dyskutowalismy zajadle o tym z Vindex'em...

> > Albo ze "wiekszosc" tekstur miesci sie i DIME nie ma znaczenia ? (Banshee
> > Creative'a - 16MB SGRAM'u @100MHz).
> Jejku, Mariusz, po co te teoretyczne rozważania? Zostaw je dla Vindex'a. Karta
> jest do gier.
 No dobra ! ;-)

> > Czyli uzyskujesz kolejna metode na jakies przyspieszenie gry. A kompresja
> > wcale tak mocno nie psuje jakosci obrazu... (IMHO - wcale nie psuje - ale -
> > ja chyba nie widze wszystkiego - patrz wyzej - kwestia dithering'u)...
> Po piersze wcale nie piszę, że dithering powodowany jest przez S3TC (Riva128
> nie ma kompresji a widać go jak na dłoni). [...]
 Ale ja pisze o swoich oczach a nie o tym ze S3TC powoduje pogorszenie
jakosci.
 :-) Po prostu - odwoluje sie do swoich watpliwosci w sprawie
dithering'u.
Jak inni to widza, ja nie to moze inni widza S3TC, _bo_ja_nie_.

 [...]
 Uwazam jednak, ze nie mozna mowic o Banshee - "ciekawa" propozycja.
Nic ciekawego... Voodoo2 + 2D...

 Czesc, do jutra...
                              M.
Mariusz Jaworski
genesis_at_bonair.waw.pl



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:06:28 MET DST