Autor: Vindex (vindex_at_wirtual.pl)
Data: Tue 19 Jan 1999 - 22:31:17 MET
On Tue, 19 Jan 1999 15:03:50 +0100, Mariusz Jaworski
<genesis_at_bonair.waw.pl> wrote:
>Hej !
<ciach>
> Jest mi jakos "dziwnie". :( Co prawda w 640x480 nie sprawdzalem
>jakosci - ale... tych kropek nie udalo mi sie uzyskac... :?
Juz pare razy o tym pisalem - jesli chcesz to zobaczyc wyraznie to
popatrz sie na flary. Na Savage'u wygladaja poprostu ohydnie w 16
bitach
> Chyba postaram sie o jakies shot'y.
> A w 3DMark'u tez widac raster ??? Bo w tescie jakosci 3DMark'a
>nie wiedzialem roznicy miedzy Savage3D a referencja (Voodoo2 tez daje
>identyczny obraz - poza "jakoscia tekstur" gdzie, podobnie jak Banshee
>kaszani szczegoly tekstur).
Hmmm. To dla V2 jest to chyba widoczne tylko przy pracy z Savage'em -
przed chwila porownalem obraz na TNT i V2 i poza ciut wiekszym
rozmyciem tekstur na V2 i troche innym nasyceniem obrazu _nie_ma_
zadnych roznic. O zadnym poszarpaniu nie ma mowy
<ciach>
> Co do Banshee...
> Mialem okazje pobawic sie Banshee. Szybko - to fakt. "Troche"
>niekompatybilne z Glide'ami Voodoo2 (tzn. mam na mysli gre, ktora
>chodzi na Voodoo2 a nie chodzi na Banshee; pewno jest ich jeszcze
>kilka).
Jaka gra? Moze miales stare sterowniki? Ja nie mialem z Banshee
zadnych klopotow. Zreszta teraz mam Banshee wiec bede mogl skorygowac
Twoje lub moje dane
> No i... Mon2 ! :-) (Poruszam gniazdo szerszeni :)...
E tam gniazdo szerszeni :) Tyle juz o tym bylo ze nie ma sensu wiecej
pisac
> W 800x600 mam... okolo 13fps.
Na Savage'u? :)))
> Czy nadal uwazacie ze na TNT tekstury
>mieszcza sie w pamieci karty ?
Yep. Zmartwie Cie - wykasowalem vgart.vxd i wyniki sa _identyczne_.
Dalej twierdzisz ze AGP ma duze znaczenie?
> Albo ze "wiekszosc" tekstur miesci sie
>i DIME nie ma znaczenia ? (Banshee Creative'a - 16MB SGRAM'u @100MHz).
I nie ma znaczenia jak widac. A co do wynikow - tekstury sa 32 bitowe,
nieprawdaz? A V2 i Banshee renderuje w 24 bitach, nieprawdaz? Teraz
jasniej?
<ciach>
> :) Ale uzyskujesz S3TC ! Czyli uzyskujesz kolejna metode na jakies
>przyspieszenie gry.
Tyle ze S3TC nie zawsze przyspiesza - gdyby tak bylo to AC byloby
zawsze on
> A kompresja wcale tak mocno nie psuje jakosci
>obrazu... (IMHO - wcale nie psuje - ale - ja chyba nie widze
>wszystkiego - patrz wyzej - kwestia dithering'u)...
Ano wlasnie.
<ciach>
> Co mam zrobic zeby bylo u mnie gorzej ? :-)))
Sprawdzic na lepszym monitorze :)
<ciach>
> Moim zdaniem - rowniez Banshee jest "gorsze" (ze wzgledu na AGPx1).
Tyle ze aktualnie nie ma to zadnego odniesienia w rzeczywistosci - i
nie wiadomo kiedy bedzie mialo
>Generalnie (z innej beczki ;) uwazam, ze 3Dfx to teraz tylko Glide'y.
Nie zgadzam sie. Za niecale 400 zl mozna juz kupic srednio-firmowe
Banshee i dostac za to swietne 2D + dobe 3D + glide
>Ciagle jest pare gierek (i cala masa starych) "tylko" pod Glide'y.
Mnie to wystarczy. Jest to jedyny powod dla ktorego jeszcze trzymam V2
- nie lubie czekac pol roku na patche d3d albo OpenGL
> Szybkie - fakt - ale ciagle to te stare Voodoo... IMHO lepiej
>kupic Trio3D i Voodoo2 - ale IM_H_O (zwlaszcza ze wychodzi troche
>drozej)...
Trio 3D? Dla kiepskich sterownikow i przecietnego 2D? IMHO nie ma to
najmniejszego sensu
> G200... Nie mialem stycznosci... Wg specyfikacji - gorsze od
>Savage3D. Niech ktos wreszcie opisze wyniki G200 w gierkach...
Przejrzyj archiwum :) Jakies 3-4 miesiace temu wyslalem chyba z 10
roznych testow G200 :)
> A TNT - przeciez wiadomo, ze to mial byc hit ! :-)))
I jest :) Zwlaszcza ze WinMax'a mozna juz kupic za 450 zl
>
> Serdecznosci !
> M.
>Mariusz Jaworski
Pozdrowienia
Vindex
dzial hardware magazynu Wirtu_at_l - www.wirtual.pl
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:06:34 MET DST