Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Thu 07 Jan 1999 - 13:10:02 MET
No i jak tu sie nie klocic...
Vindex wrote:
> > Oooo. I za ta informacje oraz za wszystkie inne serdecznie
> >dziekuje !
A gostek z AOpen napisal ze 100MHz... ?
Moze SDRAM = 110 MHz a SGRAM = 100MHz ?
> > No wiesz... Potem ktos mi pisze, ze ja porownuje Savage3D
> > podkreconego
> >do niepodkrecanego Voodoo2...
> On i tak bedzie podkrecony. To tak jakby porownac Banshee Creative'a
> do Banshee Diamond'a - to drugie jest podkrecone "na dziendobry"
Wg mnie "podkrecenie" oznacza prace elementu z zegarem przekra-
czajacym wartosc podana w specyfikacji elementu. Gdzie tu
podkrecenie ? Savage3D ma max'a na 125MHz. Jesli firma wypuszcza
karte na 110MHz oznacza to, ze zapakowali pamieci, ktore w specy-
fikacji moga pracowac na 110MHz.
Bo jesli podkrecone karty - to wszystkie karty, ktore maja wyzszy
zegar "na dzien dobry" niz ta z najwolniejszym clk, dostepna na
rynku to...
Wszystkie karty sa podkrecane ! (???)
Jak moj Hercules ma 100MHz to wiem, ze zapakowali pamieci,
ktore chodza na 100MHz ale nie musza chodzic na 101MHz...
Twierdze, ze jak karta ma domyslnie 110MHz, producent musial
zapakowac pamieci, ktore musza chodzic na 110MHz. Inna kwestia -
- to czy producent sam ich nie "podkreca". Ale to akurat mozna
zaczytac na kosciach (no chyba ze szlifuja - ale to juz przes-
tepstwo ;)
A podsumowujac watkiem Savage3D - gdy CLK jest ponizej 125MHz to
nie jest to podkrecany chip. A pamieci na karcie - to juz inna
wlasnie historia.
> To zupelnie nie rozumiem - przeciez tu masz karte caly czas
> podkrecona. Chyba ze bedziesz chcial ja ustawic na 100 MHz
No wlasnie nie... Jak dorwalbym karte na 125MHz (z pamieciami
na 125MHz) i ustawial ja na 130MHz - to bym podkrecal.
Jak mam Savage3D na 110MHz oznacza to ze S3D chodzi "niepodkrecany"
a i pewno pamieci tez (o ile producent jest uczciwy).
> Nie bede komentowal :) A w czym porownywales?
Oczywiscie (niestety) FR i Turok.
> > Prawda. Ale na Turok'u na Voodoo2 tez mi sie wyniki przy VSync OFF
> >nie podobaja...
> W glide czy w d3d? Bo ja mam dziwne wrazenie ze 3Dfx specjalnie
> "okalecza" driver'y d3d zeby wykazac przewage glide'a. To zwolnienie
> we fragmentach podwodnych jest az nienaturalne
No to chyba GLide'owa bo mi nie zwalnialo; ale nie chodzi mi o
wydajnosc tylko o miganie ekranu... :(
A Unreal ? Tez "FastUglyRefresh = True" psuje moje odczucia
estetyczne...
> > Generalnie - jednak VSync ma byc ON !
> Ja jednak wole off - tam gdzie sie da. Drobne zaklocenia sa widoczne
> ale IMHO lepiej sie gra
De gustibus...
> > Dosyc !
> Co tak nerwowo :)
Zawsze bylem nerwowy. Wszyscy mi to mowia. ;-)
> [...] A to oznacza, ze AGPx2 jest wystarczajace do
> >zabawy w gry 3D...
> Rownie szybko?
Sorki - to bylo na K6... Przyznaje sie - zle porownanie.
> mon2.dm2 - 16 bitowe tekstury i dzwiek
> 800/600 : 68.7
> Nawet po uwzglednieniu roznicy w procesorze (niewielkiej) i
> podkrecenia karty wyniki sa lepsze o ponad 50%
No i jak to skomentujesz - Przeciwniku AGPx2 Jako Zbyt Wolnej
Szyny Do Teksturowania Z Pamieci Glownej Komputera ?
> Vindex
Pozdrawiam...
M.
Mariusz Jaworski
genesis_at_bonair.waw.pl
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:04:08 MET DST