Autor: vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 07 Jan 1999 - 14:35:40 MET
Mariusz Jaworski <genesis_at_bonair.waw.pl> napisał(a) w artykule
<3694A41A.1614_at_bonair.waw.pl>...
> No i jak tu sie nie klocic...
No coz - zawsze mozna dyskutowac :)
<ciach>
> A gostek z AOpen napisal ze 100MHz... ?
Klocic sie z nim nie bede :) Egzemplarz ktory mialem chodzil na 110 MHz
defaultowo - o ile mozna ufac PStrip'owi (jak juz pisalem)
> Moze SDRAM = 110 MHz a SGRAM = 100MHz ?
Zdziwilbym sie - ale niewykluczone
<ciach>
> Wg mnie "podkrecenie" oznacza prace elementu z zegarem przekra-
> czajacym wartosc podana w specyfikacji elementu. Gdzie tu
> podkrecenie ? Savage3D ma max'a na 125MHz.
Bardzo slusznie napisales - _maksymalna_ cz. pracy wynosi 125 MHz.
Czestotliwosc znamionowa wynosi
100 MHz. Dla mnie wszystko powyzej tej wartosci to podkrecenie. Maksymalna
czestotliwosc pray TNT wynosi (teoretycznie) 115 MHz - a i tak dla mnie
wszystko powyzej 90 MHz jest podkreceniem. Mniejszym lub wiekszym ale
podkreceniem
> Jesli firma wypuszcza
> karte na 110MHz oznacza to, ze zapakowali pamieci, ktore w specy-
> fikacji moga pracowac na 110MHz.
To znaczy tylko tyle ze przetestowali procesor i pamiec przy tej
czestotliwosci i gwarantuja jego poprawna prace (procesor ma _rowniez_
znaczenie - pamieci to nie wszystko). Jezeli ja zagwarantuje Ci prace
konkretnego egzemplarza TNT na 110/125 to tez uznasz ze jest niepodkrecony?
> Bo jesli podkrecone karty - to wszystkie karty, ktore maja wyzszy
> zegar "na dzien dobry" niz ta z najwolniejszym clk, dostepna na
> rynku to...
Podkrecone sa wszystkie karty ktore maja wyzsza czestotliwosc od
_znamionowej_ a nie _maksymalnej_
> Wszystkie karty sa podkrecane ! (???)
Wiekszosc jest - o ile to juz zalezy od jakosci komponentow/wykonania
>
> Jak moj Hercules ma 100MHz to wiem, ze zapakowali pamieci,
> ktore chodza na 100MHz ale nie musza chodzic na 101MHz...
Pamieci moga chodzic nawet na 125 MHz - procesor moze sie niewyrabiac.
Czestotliwosc w wypadku Savage'a dotyczy procesora _i_ pamieci a nie tylko
pamieci
> Twierdze, ze jak karta ma domyslnie 110MHz, producent musial
> zapakowac pamieci, ktore musza chodzic na 110MHz. Inna kwestia -
> - to czy producent sam ich nie "podkreca".
Ano wlasnie - i o to chodzi. Przy odpowiednim chlodzeniu (np. porzadny
radiator + wiatrak) mozesz podkrecic zdecydowana wiekszosc kart. Kwestia
tego jak to wplywa na ich stabilnosc i zywotnosc
> Ale to akurat mozna
> zaczytac na kosciach (no chyba ze szlifuja - ale to juz przes-
> tepstwo ;)
Odczytasz tylko dane pamieci - a one nic o podkrecalnosci procesora nie
mowia
> A podsumowujac watkiem Savage3D - gdy CLK jest ponizej 125MHz to
> nie jest to podkrecany chip. A pamieci na karcie - to juz inna
> wlasnie historia.
Nie podkrecony powyzej _maksymalnej_ wartosci. Ale powyzej 100 MHz jest
podkrecony powyzej _zalecanych/znamionowych_ parametrow
> No wlasnie nie... Jak dorwalbym karte na 125MHz (z pamieciami
> na 125MHz) i ustawial ja na 130MHz - to bym podkrecal.
Nie - wtedy igralbys z ogniem :) Podkrecalbys karte powyzej specyfikacji
_producenta_karty_ a nie _producenta_kosci_ - a to zupelnie inna sprawa.
KryoTech sprzedaje zestawy chlodzace z procesorem podkreconym - tez
uznalbys go za niepodkreconego?
> Jak mam Savage3D na 110MHz oznacza to ze S3D chodzi "niepodkrecany"
> a i pewno pamieci tez (o ile producent jest uczciwy)
Nie jesli sie wezmie pod uwage specyfikacje producenta ukladu. Jak widac
wszystko jest wzgledne :)
<ciach>
> No to chyba GLide'owa bo mi nie zwalnialo; ale nie chodzi mi o
> wydajnosc tylko o miganie ekranu... :(
To juz zupelnie inna bajka. Na TNT w wiekszosci wypadkow tearing w d3d jest
niezauwazalny (przynajmniej przeze mnie) - gorzej z OpenGL
> A Unreal ? Tez "FastUglyRefresh = True" psuje moje odczucia
> estetyczne...
To tez zalezy od karty. A FastUglyRefresh daje na tyle mala roznice w
wynikach ze jego stosowanie to IMHO sztuka dla sztuki
<ciach>
> De gustibus...
Jak zwykle :)
<ciach>
> Zawsze bylem nerwowy. Wszyscy mi to mowia. ;-)
Czasem trzeba ochlonac :)
<ciach>
> Sorki - to bylo na K6... Przyznaje sie - zle porownanie.
No problem - nie obrazam sie :)
<ciach>> No i jak to skomentujesz - Przeciwniku AGPx2 Jako Zbyt Wolnej
> Szyny Do Teksturowania Z Pamieci Glownej Komputera ?
Zwroce Ci tylko uwage na jedno - TNT ma 16 MB pamieci :)))
> Pozdrawiam...
> M.
> Mariusz Jaworski
Pozdrowienia
Vindex
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:04:09 MET DST