Autor: milosz danielewski (master_at_katowice.elbacsb.com.pl)
Data: Thu 10 Sep 1998 - 11:53:14 MET DST
On Wed, 09 Sep 1998 20:36:00 GMT, vindex_at_friko.onet.pl (Vindex) wrote:
>On Wed, 09 Sep 1998 14:12:25 GMT, master_at_katowice.elbacsb.com.pl
>(milosz danielewski) wrote:
>
><ciach - o optymalizacji 3D now>
>>
>> W 99% programista takich optymalizacji nie robi.
>
>Przykro mi ale nie masz racji - wlasnie to robi programista. Tylko on
>wie w ktorych momentach moze zyskac najwiecej na szybkosci.
>
>> Kod jest pisany w
>>jezyku wysokiego poziomu i do takich "features" jak MMX czy 3DNow w
>>ogole nie masz dostepu.
>
>Tak Ci sie tylko wydaje - fragmenty krytyczne szybkosciowo nadal sa
>pisane w assemblerze. I na tym wlasnie mozna najwiecej zyskac ...
Tak mi sie wydaje ? Jako doswiadczonemu programiscie zadam ci
pytanie: Jak pod Win95 sprawdzic, czy procesor udostepnia instrukcje
3DNow albo chociaz MMX ?
>> Takie instrukcje powinny byc uzywane przez
>>API, czyli rozne Gide'y, OpenGL'e itp. Wtedy bez zawracania sobie
>>glowy masz pewnosc, ze twoj program w pelni wykorzysta mozliwosci
>>procesora.
>
>Wlasnie problem tkwi w tym ze nie w pelni - roznica bedzie duzo
>mniejsza niz odpowiednia optymalizacja kodu. Gry to nie edytory tekstu
>- fpp bez assemblera ma niewielkie szanse na odpowiednia szybkosc.
Co to jest odpowiednia szybkosc ? Owszem, gdy sie pisze fpp z
software renderem, to nalezalo by fragmenty ( choc mamy male szanse
napisac optymalniejszy kod od dobrego kompilatora ) napisac w
asemblerze i wykorzystac dodatkowe instrukcje ( sam bym tak zrobil )
ale kto dzis pisze software rendery ?!?!? Za pol roku nie bedzie gry
fpp chodzacej bez Glide, OpenGl lub DX6.
>> A do czego bys jeszcze chcial. Do Office'a ?
>
>Hmmmm Moze naprzyklad obrobka grafiki? dzwieku? Popatrz sie do czego
>wykorzystuje sie MMX'a i wyciagnij wnioski
MMX nie wykorzystuje sie do niczego. Ostatnio napisalem fragment kodu
do obrobki dzwieku. Zastanawialem sie czy nie przerobic go na MMX.
Zrezygnowalem gdy okazalo sie, ze moj kod zuzywa 1% mocy procesora.
milosz danielewski
-- master_at_taboo.eu.org master_at_katowice.elbacsb.com.pl
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:35:53 MET DST