Dnia 2012-03-01, o godz. 10:03:44
kamil <kamil@spam.com> napisał(a):
> Pracuję dla firmy całkiem sporej. W poprzedniej pracy opiekowałem się
> klientami z całego kraju, w tym kilka firm mających oddziały w
> kilkudziesięciu miastach + spory biurowiec jako centrala i nie zgodzę
> się z twierdzeniem o małych firmach.
>
> Jeśli korporacja używa mikroskopów z kamerą po 30 tysięcy dolarów
> sztuka działających pod XP z dedykowanym kontrolerem na PCI od
> Olympusa, myślisz że wymieni wszystkie tylko dlatego, że wyszedł nowy
> Windows?
Rozróżnij sprzęt specjalistyczny od używanego do - nazwijmy to -
celów ogólnych. Bo chyba nie masz w tej korporacji wyłącznie komputerów
z dedykowanymi kontrolerami PCI? Także w kadrach, księgowości, obsłudze
klienta, zarządzaniu etc. ich uzywasz? Nie wymieniasz planowo sprzętu
tylko dopiero gdy jest całkowicie "zarżnięty"? Policzyłeś kiedyś koszty
serwisu, serwisantów, zapasowych części, przestojów spowodowanych
awariami i poszukiwaniem części do starego sprzętu? Ja wiem że szefowie
kręcą nosem na nowe zakupy ale warto takie coś policzyć bo może się
okazać że nowszy sprzęt to jednak oszczędności. Nie mówiąc już o tym że
warto np. przynajmniej część stacji klienckich zwirtualizować. Liczyłem
niedawno koszt takie przedsięwzięcia i wychodziło mi że staje się to
opłacalne przy 150-180 stacjach roboczych. Plus taki że uniezależniasz
się od sprzętu i wtedy faktycznie możesz jechać na starych maszynach
jako cienkich klientach. Tyle że to się niestety opłaca dopiero od
pewnej ilość stacji roboczych.
Zdrówko
Received on Thu Mar 1 11:20:03 2012
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 01 Mar 2012 - 11:51:00 MET