W dniu 2011-01-21 19:49, Paweł pisze:
> ż
>> Przesuwanie czarnego elementu
>> po białym tle w animacji powodowało, że czarny element "łamał się" - i
>> jego górna/dolna część przesuwała się szybciej niż ta druga. Dokładnie o
>> takim efekcie mówię podczas oglądania filmów.
>>
>> Czy mówimy tutaj o niedoskonałości karty graficznej? (GeForce 8600M).
>> Ten sam problem występuje na laptopie żony z kartą serii GeForce 9xxx
>> (nie pamiętam dokładnie co tam jest). Oba lapki działają na Ubuntu 10.10
>
> Efekt jaki opisujesz wynika z zasady wyświetlania obrazu przez komputer.
> Nie można go całkowicie uniknąć.
>
> Upraszczając nieco zagadnienie ...
> Film to 25 klatek na sekundę. Czyli są to zdjęcia tego co działo się
> przed obiektywem kamery co 40mS. Karta graficzna generuje obraz z
> częstotliwością np. 70Hz. Tak więc aby prawidłowo wyświetlić film
> powinna dysponować zdjęciami wykonywanymi co 14.2mS. Można te pośrednie
> klatki wytworzyć na podstawie sąsiednich. Jednak nie istnieje idealna
> metoda. Na skomplikowane obliczenia w trybie on-line brakuje czasu.
> Stosuje się więc najbardziej prymitywne algorytmy. W przypadku
> dynamicznych scen pojawiają się opisane efekty.
>
> Paweł
Byles kiedys w kinie ? Tam obraz ma 24 klatki . Miga, widac artefakty
super kompresji MPEG ???
Received on Fri Jan 21 20:10:03 2011
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Fri 21 Jan 2011 - 20:51:04 MET