Re: Odtwarzanie filmów na TV

Autor: olo <olo69maupapocztafm_at_nospam.com>
Data: Fri 21 Jan 2011 - 21:05:32 MET
Message-ID: <ihcouc$k6f$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

W dniu 21.01.2011 19:49, Paweł pisze:
> Upraszczając nieco zagadnienie ...
> Film to 25 klatek na sekundę. Czyli są to zdjęcia tego co działo się
> przed obiektywem kamery co 40mS. Karta graficzna generuje obraz z
> częstotliwością np. 70Hz. Tak więc aby prawidłowo wyświetlić film
> powinna dysponować zdjęciami wykonywanymi co 14.2mS. Można te pośrednie
> klatki wytworzyć na podstawie sąsiednich. Jednak nie istnieje idealna
> metoda. Na skomplikowane obliczenia w trybie on-line brakuje czasu.
> Stosuje się więc najbardziej prymitywne algorytmy. W przypadku
> dynamicznych scen pojawiają się opisane efekty.
>
> Paweł

problem nie występuje tylko przy filmach. W ubuntu jest coś takiego jak
kostka pulpitu. Jak zacznę nią obracać to mając na jednej ścianie coś
jasnego + ciemne tło, to widać jak załamują się krawędzie kostki
(zarówno na ekranie laptopa jak i na TV). Klatek jest wtedy na pewno
więcej niż 25

Co ciekawe. Uruchomiłem starą grę Unreal Tournament, ustawiłem
rozdzielczość 1920x1080 i trochę pochodziłem. Obraz jest całkowicie
płynny, bez efektu o którym mówiłem. Świadczyło by to o tym, że karta
łamie obrazy tylko wtedy gdy pracuje w trybie 2D, zaś w trybie 3D chodzi
bez najmniejszych problemów

-- 
pozdrawiam!
http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
http://en.webtrunki.pl - beers, wines, vodkas, your own products
Received on Fri Jan 21 21:10:03 2011

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Fri 21 Jan 2011 - 21:51:03 MET