Użytkownik "Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl.invalid> napisał w wiadomości
news:Xns99B6A1C492323mbien@127.0.0.1...
> marjan <klero[usunto].tk@gmail.com> wrote:
>
>> Niedawno pisałem o denerwującym piszczeniu zasilacza UPS APC RS 500.
>> Oddałem go do serwisu, jednak tam nie stwierdzili piszczenia, i po
>> prostu mi go oddali nie chcąc wysyłać do serwisu APC zebym nie musiał
>> pokrywać kosztów przesyłki, gdy i tak nic nie zostanie stwierdzone.
>
>
> Watku wczesniejszego nei czytalem. Jedno pytanie - kazales podlaczyc
> na miejscu w serwisie do komputera? I co piszczal?
UPS'a przez tydzien testowali w serwisie sklepowym, z komputerem i bez,
podłączonego do prądu i pracującego na baterii - nic nie usłyszeli. Inna
sprawa ze w sklepie jest hałas, i ciężko te dźwięki od siebie odróżnić.
> Jesli tak to reklamuj
> nie w trybie gwarancji (na 99,9% spuszcza Cie na drzewo i obciaza
> kosztami)
> tylko zgodnosci z umowa. W koncu sprzet elektroniczny przeznaczony do
> uzytku w pomieszczeniach z ludzmi nie ma piszczec przez rezonans nie
> zalanych cewek, tak ze glowa boli. Jak sklep bedzie sie "stawial"
> (a pewnie bedzie) przypomnij im o kosztach sadowych i skontaktuj sie
> z wlasciwym miejscowo Miejskim/Powiatowym Rzecznikiem Konsumentow.
> Powinni zmieknac jak dojda do wniosku ze zalanie klejem cewek wyjdzie
> taniej niz pakowanie sie w proces cywilny z powolaniem bieglego i jego
> kosztow itp, zwlaszcz ze w ciagu pierszych 6 miesiecy to oni maja obalic
> domniemanie ze to wina sprzetu.
>
>> Gdy zainstalowałem go ponownie w domu, dalej mi piszczy, tak
>> denerwująco, ze po paru godzinach pracy przy komputerze codziennie
>> mnie głowa boli, wiec tak dłużej byc nie może.. stąd moje pytanie: co
>> robić?:)
>
> PRzede wszystkim jeszcze raz skontaktowac sie z serwisem, tam
> podlaczyc do komputera i sprawdzic czy piszczy.
Był podłączany ale serwisanci nie stwierdzili, że piszczy. Mi samemu też
ciężko bylo to usłyszeć, zwłaszcza że ten UPS też nie piszczy cały cza,
tylko jak mu się zechce ;)
> Jesli tak to wina
> urzadzenia, jesli nie to najprawdopodobniej masz cos nie tak z instalacja
> (jest uziemiona/zerowana?)
Niestety stare budownictwo i nie mam poprowadzonego uziemnienia do pokojów..
> Oczywiscie powyzsze dotyczy pracy UPSa przy
> zasilaniu z sieci. Przy podtrzymywaniu akumulatorowym prawie wszystkie
> piszcza, bucza a nawet migaja diodami ;)
Mój też oczywiście buczy, i piśnie głośnikiem raz na jakiś czas, ale to
buczenie nie jest wogóle denerwujące w porównaniu z tym piszczeniem na
częstotliwości ok. 15-18 KHz (tak mi się wydaje)
> Sprawdz moze miernikiem jak wyglada u ciebie napiecie - moze UPS wlaczyl
> podbijanie/obnizanie napiecia bo ZE nie trzyma 230V +/- te 10-15% wg
> specyfikacji UPS.
Napięcie waha się od 226 do 234V, ale tolerancja zmiany napięcia dla UPSa
jest większa, więc nie sądze aby to było przyczyną.
>
>> Czy skoro sprzęt z serwisu wyszedł jako w pełni sprawny,
>> mogę go oddać do sklepu z uzasadnieniem ze nie wiedziałem że te modele
>> piszczą, czyli nie byłem poinformowany przez sprzedawce o sprzedawanym
>> towarze?
>
> Jw - w przypadku potwierdzenia powyzsego w sklepie reklamacja w
> trybie (nie)zgodnosci z umowa i zadanie doprowadzenia do stanu zgodnego z
> umowa, wymiany lub odstapienia od umowy.
Pewnie tak będę próbował robić.
>
>
>> Czy może w świetle prawa mam możliwosc po prostu oddać sprzęt
>> do sklepu i dostać zwrot towaru bez podawania przyczyny? (od czasu
>> zakupu nie minął jeszcze miesiąc?) Z góry proszę o pomoc, wiem ze to
>> chyba troche NTG, ale łudzę się ze ktoś może miał podobny problem..
>
> Nie. Chyba ze to byl zakup online i nie poinformowano Cie o 10dniowym
> terminie odstapienia od umowy. Wtedy masz na to 3 miesiace, albo 10dni od
> powzeicia informacji o przyslugujacym uprawnieniu (ciezar dowodowy ciazy
> na
> sprzedawcy).
UPS kupowany w sklepie Zeto Rzeszów w Przemyślu.
Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam, marjan
Received on Tue Sep 25 20:50:07 2007
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 25 Sep 2007 - 20:51:15 MET DST