Re: Reklamacja sprzętu - czy sklep może odmówić ?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 10 Sep 2007 - 11:32:41 MET DST
Message-ID: <fc32vn$gkc$3@polsl.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

Radek D pisze:
> Ale "dzieciak" - właściciel kompa - dzwonił do sklepu, a tam podobno
> (jeśli niczego nie pochrzanił) powiedzieli mu, że z reklamacją nie do
> nich tylko musi wysłać do centrali BenQ.
> Czy sklep może się tak zachować ?

Jeżeli chodzi o gwarancję to być może tak. Umowę gwarancyjną
podpisujesz z producentem, a nie ze sklepem. Sklep może z
dobrej woli pośredniczyć w reklamacji, lecz nie musi.

Ale możesz reklamować monitor na zasadzie niezgodności towaru
z umową (dawniejsza rękojmia), wtedy sklep musi rozpatrzyć
sprawę (nie odsyłając do producenta) i albo wymieniają monitor
(i zajmują się reklamacją gwarancyjną tego uszkodzonego już we
własnym zakresie) albo wydają uzasadnienie odmowy na piśmie.

Szczegóły poczytasz w ustawie o sprzedaży konsumenckiej.

-- 
|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
| Radosław Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |
\................... Microsoft MVP ......................../
Received on Mon Sep 10 11:35:06 2007

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 10 Sep 2007 - 11:51:07 MET DST