Re: Nieuczciwy sprzedawca - monitor LCD

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 27 Mar 2007 - 14:58:54 MET DST
Message-ID: <20070327145854.43ec0e8e@localhost.localdomain>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2

** Radosław Sokół wrote:

> Kończę dyskusję, bo nie ma ona sensu. Wy mnie za nic nie przekonacie,
> ja was za nic nie przekonam.

A ja właśnie napisałem zapytanie do UOKiK.

> Nie jestem praw- nikiem, wy też nie jesteście.

Nie trzeba być prawnikiem aby rozumieć podstawowe mechanizmy prawne i
być w stanie zrozumieć prostą ustawę.

(...)

> Jeżeli chcecie, kłóćcie się w sklepach o uszkodzone piksele.

Ten nadal o kłóceniu. Kłócić to już się całe szczęście nie trzeba.
Idziesz do sklepu i kulturalnie zgłaszasz swoje problemy, wykazując
dobrą wolę bo być może to jakaś pomyłka. Jeżeli sprzedawca nie chce
polubownie (po prostu od ręki wymienić) rozwiązać sytuacji to zgłaszasz
reklamację. Sprzedawca ma obowiązek spisać protokół reklamacyjny i
udzielić pisemnej odpowiedzi (czy przyjmuje reklamację czy nie, oraz
podać przyczyny).

Podczas całej rozmowy radziłbym uważać na to co mówi sprzedawca, jeżeli
zacznie bredzić np. sugerując Ci, że miałeś towar sprawdzić przy
odbiorze, czy że nie uwzględnia reklamacji itp. to takie bredzenie jest
tylko na Twoją korzyść - sprzedawca udziela nieuczciwej informacji,
wprowadza w błąd.

Sprzedawca wydaje uzasadnienie (jeżeli odmowa) odmowy reklamacji i
dalej toczysz sprawę w sądzie. Szczerze mówiąc nie masz nic do
stracenia poza odrobiną czasu, natomiast sprzedawca ma dużo więcej.

Tak to aktualnie działa i tak jest fajnie.

(...)

> I powtarzam, wolę mieć możliwość kupienia niezwykle taniego towaru,

I znowu nie rozumiesz - nikt nie odmawia Ci możliwości kupienia
niezwykle taniego towaru.

> który się komuś tam nie podoba ze względu na świecącą kropkę w rogu,
> niż być zmuszanym do kupna drogiego monitora z gwarancją braku
> uszkodzonych pikseli.

Nikt nie zmusza Cię do kupna drogiego monitora z gwarancją braku
uszkodzonych pikseli.

> Jak pisałem, mam sporo monitorów, którym po kupnie wyskoczył
> uszkodzony subpiksel.

Wyskoczył w *trakcie* użytkowania - to jest co innego - to są warunki
GWARANCJI, nie REKLAMACJI. Jeżeli nie widzisz różnicy to bardzo nam
przykro.

-- 
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )
  http://kosmosik.net/                     .           .     '-'  . kK
Received on Tue Mar 27 15:00:09 2007

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 27 Mar 2007 - 15:51:26 MET DST