"PaPi" <wszystko@albo.nic> wrote in message
news:869ce$4608c6bd$57cf8def$11242@news.chello.pl...
>> Kupujesz monitor z matryca okreslonej klasy, wiec zawiera to w sobie
>> mozliwosc bad pikseli. Dlatego jest mozliwe, ze towar jest w tym
>> miejscu
>> zgodny z umowa (ale niekoniecznie, moze akurat ten konkretny monitor
>> mial lepsza gwarancje).
>
> Tzw. "klasa" monitora czy inny wymysl nie sa zapisami w polskim prawie.
> Jesli nie zostales poinformowany o mozliwosci badz wystepowaniu bad
> pixeli przez sprzedawce = mozesz skorzystac z niezgodnosci towaru z
> umowa.
> Gwarancja nie ma tu zupelnie nic do rzeczy gdyz gwarancja to dowolna
> odpowiedzialnosc producenta (na ogol). Niezgodnosc towaru z umowa
> (dawniej rekojmia) to odpowiedzialnosc sprzedawcy zagwarantowana w
> prawie.
Zalozmy, ze masz racje - bad piksel jest wada, wszyscy przyznaja ci racje,
jak powiesz, ze byl od poczatku i monitor byl wczesniej przez kogos
uzywany.
Czy znasz przypadek, kiedy uznano takie prawo, czy tylko sam to sobie
wymysliles?
Moze powinienem zmierzyc swoj monitor i jesli ma zamiast 19'' 18,999999'',
albo 19,0000000001'' to go mi wymienia, bo przeciez nie ma prawa w Polsce,
ktore to reguluje. Kupujesz wyprodukowana przez maszyny rzecz, i to sama
jej nazwa okresla co to dokladnie jest, jakie normy spelnia, jakie ma
funkcje.
Nie ma znaczenia, czy tobie sie wydaje, ze powinna byc inna. Zostales
poinformowany w samej nazwie urzadzenia o mozliwosci bad pikseli.
Czemu piszesz klasa w cudzyslowiu? To bardzo powszechne pojecie, okresla
wlasnie jakosc wykonania.
>> To, ze sprzet byl uzywany jest nie do udowodnienia, skoro go otworzyles
>> dalej i jeszcze uruchomiles.
>> W skrocie - teraz mozesz sie oprzec tylko o dobra wole sprzedawcy.
>> Wroze,
>> ze bedzie nedznie, skoro nie potrafisz nawet zrozumiec doradzajacych ci
>> bezstronnych ludzi na grupie ;p
>
> Zadna dobra wola. Jak sprzedawca nic nie mowil o mozliwosci wystepowania
> bad pixeli to zaniesc i domagac sie naprawy/wymiany/zwrotu pieniedzy.
>
Tak samo nie masz mozliwosci udowodnienia, ze badpiksel byl tam od
poczatku,
ani ze jest wynikiem wady fabrycznej, a nie uzytkowania/uszkodzenia
mechanicznego.
Wychodzi wiec na to, ze jest to dobra wola sprzedawcy. Zastanowiles sie
nad
tym, ze doradzajac tak komus, powodujesz, ze bedzie mial problemy z tym,
co mozna bylo zalatwic na spokojnie?
Received on Tue Mar 27 12:00:13 2007
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 27 Mar 2007 - 12:51:27 MET DST