Re: Nieuczciwy sprzedawca - monitor LCD

Autor: MarkS <szkrabBLEBLEi_at_interia.pl>
Data: Mon 26 Mar 2007 - 01:21:41 MET DST
Message-ID: <eu6vbv$12ml$1@news2.4web.pl>
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original

> Gdzie go zakupiła? Im większa firma tym łatwiej będzie się jej do dupy
> dobrać, ale zacznij delikatnie - być może to jakaś pomyłka czy
> zaniedbanie.

Żebyś się nie zdziwił. Duże firmy mają bardzo dobre działy prawne...

>> W środku rzeczywiście lekki bałagan, połamany styropian, CD bez
>> koperty, a na monitorze jakieś ślady. No, ale nic to, myślimy sobie,
>> że może jakiś powystawowy, trudno, oby działał. Okazuje się, że jest
>> wypalony jeden pixel na środku.

I tylko to daje Ci możliwość spokojnej rozmowy ze sprzedawcą i prośby o
wymianę na inny egzemplarz. Jeśli zaczniesz się stawiać, a sprzedawca wie co
może, to nic nie uzyskasz.

> I nie było słowa o martwych pikselach?

A słyszałeś coś o klasach matryc i normach ich dotyczących?

>> Wiem, że są jakieś normy dotyczące bad pixeli i reklamacji, ale tu
>> jest szczególna sytuacja, bo monitor nie był taki całkiem nowy...
>
> Skoro towar był od początku wadliwy to nie ma mowy o gwarancji. Możesz
> żądać od sprzedawcy naprawy lub wymiany towaru na nowy i nie jest to
> naprawa gwarancyjna tylko reklamacja towaru. Swoje roszczenia najlepiej
> przedstaw na piśmie.

Jeśli matryca jest w którejś z najpopularniejszych klas na rynku to jak
najbardziej jest zgodna z normą czyli w pełni sprawna.

> Przed wycieczką do sklepu radziłbym dowiedzieć się jakie masz prawa,
> np.:
>
> http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/faq

Dokładnie żeby potem nie zbłaźnił się w sklepie jak pójdzie "żądać".

> "Na sprzedawcy ciąży także obowiązek zapewnienia w miejscu sprzedaży
> warunków umożliwiających dokonanie wyboru towaru i sprawdzenie jego
> jakości, kompletności oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i
> podstawowych podzespołów."

Gdzie tu widzisz przymus takich czynności. Jest tylko możliwość dla klienta
który wyrazi na to chęć.

> "Kupujący może żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową –
> przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy.
>...
> Co ważne, niezgodność towaru z umową należy zgłosić nie później niż 2
> miesiÄ…ce po jej wykryciu."

I co z tego skoro w tym przypadku kompletnie nic to nie wnosi.

>> Jutro rodzinka pojedzie i ma nadziejÄ™ na wymianÄ™.
>
> Nie nadzieje tylko to ich prawo.

Bzdura.

>> ps. Słyszałem, że LG chętnie wymieniało monitory LCD z wypalonym
>> pikselem na nowy, wie ktoś coś może o tym?
>
> Ale to chodzi o piksel, który się pojawi w trakcie okresu użytkowania,
> nie od nowości.

Niektóre firmy dają taką możliwość ale wynika to tylko i wyłącznie z ich
dobrej woli.

Pozdr
MarkS
Received on Mon Mar 26 01:25:10 2007

To archiwum zosta³o wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 26 Mar 2007 - 01:51:22 MET DST