** blazej480WYTNIJTO@wp.pl wrote:
> Dziś rano rodzinka zakupiła monitor LCD.
Gdzie go zakupiła? Im większa firma tym łatwiej będzie się jej do dupy
dobrać, ale zacznij delikatnie - być może to jakaś pomyłka czy
zaniedbanie.
> W domu po dokładnym przyjrzeniu się opakowaniu okazało się, że taśma
> była rozdarta i zaklejona ponownie przezroczystą. Trochę się
> wkurzyliśmy, bo jednak chciało by się mieć fabrycznie nowy.
Jak rozumiem oferowano monitor fabrycznie nowy?
> W środku rzeczywiście lekki bałagan, połamany styropian, CD bez
> koperty, a na monitorze jakieś ślady. No, ale nic to, myślimy sobie,
> że może jakiś powystawowy, trudno, oby działał. Okazuje się, że jest
> wypalony jeden pixel na środku.
I nie było słowa o martwych pikselach?
> Wiem, że są jakieś normy dotyczące bad pixeli i reklamacji, ale tu
> jest szczególna sytuacja, bo monitor nie był taki całkiem nowy...
Skoro towar był od początku wadliwy to nie ma mowy o gwarancji. Możesz
żądać od sprzedawcy naprawy lub wymiany towaru na nowy i nie jest to
naprawa gwarancyjna tylko reklamacja towaru. Swoje roszczenia najlepiej
przedstaw na piśmie.
Przed wycieczką do sklepu radziłbym dowiedzieć się jakie masz prawa,
np.:
http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/faq
"Na sprzedawcy ciąży także obowiązek zapewnienia w miejscu sprzedaży
warunków umożliwiających dokonanie wyboru towaru i sprawdzenie jego
jakości, kompletności oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i
podstawowych podzespołów."
"Kupujący może żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową –
przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy.
W sytuacji, gdy:
* sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim
czasie lub
* naprawa (wymiana) narażałaby kupującego na znaczne niedogodności
lub
* naprawa (wymiana) są niemożliwe albo wymagają nadmiernych kosztów
– konsument ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo
odstąpić od umowy.
Jeśli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie doprowadzenia
towaru wadliwego do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
lub wymianę na nowy, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14
dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
(...)
Co ważne, niezgodność towaru z umową należy zgłosić nie później niż 2
miesiÄ…ce po jej wykryciu."
> Jutro rodzinka pojedzie i ma nadziejÄ™ na wymianÄ™.
Nie nadzieje tylko to ich prawo.
> ps. Słyszałem, że LG chętnie wymieniało monitory LCD z wypalonym
> pikselem na nowy, wie ktoś coś może o tym?
Ale to chodzi o piksel, który się pojawi w trakcie okresu użytkowania,
nie od nowości.
-- + ' .-. . , * ) ) http://kosmosik.net/ . . '-' . kKReceived on Mon Mar 26 00:10:09 2007
To archiwum zosta³o wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 26 Mar 2007 - 00:51:21 MET DST