Radosław Sokół nastukał(a):
>> Powód jest prosty. W PL konsument chroniony jest przez 2 lata przez coś
>> co wcześniej nazywało się rękojmią, a teraz jest to "niezgodność towaru
>> z umową". Firm jako klientów to nie dotyczy, więc skoro nie muszą...
>
> Ale to dotyczy sprzedawcy, a nie producenta. A gwarancja jest
> bezpośrednią umową producenta z konsumentem.
>
> Jedynym punktem zaczepienia może być chęć uniknięcia sytuacji,
> w której handlowcy nie będą sprzedawali sprzętu HP musząc po
> pierwszym roku na własny koszt serwisować i wymieniać komputery.
Gwarancja jest dodatkową formą zabezpieczenia interesów konsumenta, podczas
gdy rękojmia/niezgodność towaru z umową jest narzucone przez ustawodawcę.
Jeśli gwarancja trwałaby krócej, kienci i tak korzystaliby z rękojmi/'ntzu'.
Jednak w takim przypadku, gdyby sprzedawca miał dokładać do tego interesu i
ryzykować, że wtopi jeszcze więcej, jak trafi się gorsza seria, zacznie
proponować klientom produkty konkurencji... A tego HP by nie chciała.
-- .. ___________ / /\ - IE używasz? poważnie? A w publicznej toalecie... /GG#3753675/ | ...też siadasz na desce bezpośrednio? /__________/--/ A64 * K8N4-E * 1GB * 1TB * A2ZS * 73GT 0.5/1.4GHz * TT Soprano * 19" MVAReceived on Sun Mar 18 14:50:06 2007
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 18 Mar 2007 - 14:51:13 MET