Adramelech <adresu@tu.nie.ma> wrote:
> Niestety tak jest. Hurtownia nie jest instytucją charytatywną i
> dostaje taką samą gwarancje od swego dystrybutora/producenta. I też
> 'modli' się jeżeli towar zbyt długo leży jej na magazynie.
No to nie pozostaje nic innego jak "modlic sie" lub mu delikatnie
zasugerowac by pod koniec dwuletniego okresu gwarancyjnego konsument
reklamowal w trybie zgodnosci z umowa, a nie gwarancyjnym. Zawsze w takiej
sytuacji pozostaja roszczenia regresowe w stosunku do hurtowni. To by po
czesci tez wyjasnialo nieco dziwna praktyke wystawiania czasami przez
sprzedawcow koncowych dwuletniej gwarancji zgodnej z okresem
ochrony ustawowej, mimo ze urzadzenia maja po 36 i wiecej miesiecy
gwarancji.
>> - nie znam tego z praktyki, ale są pewnie jakieś
>> terminy w których bieg gwarancji jest zawieszony - inaczej żaden
> Ta, gdy towar jest w serwisie;)
PL to jednak nadal dziki rynek i z tego co piszesz wynika ze hutownia
moze wszystko. Az dziwne, ze to nie jest umownie uregulowane w cywilizowany
sposob przy braku gwarancji zewnetrznej. Ktos tu niedawno pisal o
praktykach ogolacania sprzetu z wszystkich dodatkow i sprzedawania ich
potem oddzialnie przez jedna z duzych hurtowni. Po prostu piekne.
>> praktycznie sklep nie udzielałby gwarancji na pełne 36 miesięcy na
>> HDD, bo za dużo by ryzykował, tymczasem jest to powszechne nawet przy
>> dyskach które sobie w sklepie trochę poleżą.
>
> Ryzyko jest wliczone w koszty;(
To moze lepiej od razu grac w rosyjska rutletke - przynajmniej emocje
wieksze ;)
-- Pozdrawiam, Michal Bien mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG: 351722 #ICQ: 101413938 JID: mbien@jabberpl.orgReceived on Tue Feb 20 13:20:11 2007
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 20 Feb 2007 - 13:51:20 MET