Wojtek wrote:
>> Jeśli jest to naprawa gwarancyjna, to chyba trochę nie znasz swoich
>> praw konsumenckich:
>> 1. Mogłeś dochodzić swoich praw w trybie niezgodności towaru z umową
>> (Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie
>> kodeksu cywilnego)
>
>
> Próbowałem dochodzić swoich praw w MTS Notebook we Wrocławiu. Niestety
> firma mnie zlała. Powiedzieli, że ich to nie obowiązuje. Oni mogą co
> najwyżej dokonać naprawy gwarancyjnej. A o czymś takim jak niezgodność
> z umową nigdy nie słyszeli.
Wniosek: omijać ich szerokim łukiem, skoro bezczelnie okłamują klienta.
W tym przypadku to nie problem z serwisem IBMa (rzecz wtórna), tylko z
nieuczciwym sprzedawcą.
Swoją drogą - pogwarancyjny serwis IBMa jest koszmarnie drogi, o ile
korzystamy z serwisów autoryzowanych, ale to akurat nie jest wyjątek,
tylko norma w świecie laptopów.
Za to HP serwis gwarancyjny realizowała do niedawna w ten sposób, że
nowy niedziałający sprzęt zwrócony do serwisu wymieniała na działający
"refurbished" (czyli fizycznie inny egzemplarz, często podrapany lub
uszkodzony w inny sposób). Oznaczało to np. że mogłeś oddać do serwisu
laptopa który miał drobny problem, powiedzmy z odczytem niektórych płyt
CD, a dostałeś "refurba", w którym psuła się (i nadal psuje) płyta
główna... Dopiero po wielokrotnych protestach Federacji Konsumentów i
naciskach prawników HP niedawno zrezygnowała z tych praktyk (oficjalnie,
ale czy faktycznie - nie wiem).
-- _____ @ +` {# |. .| <|/ {# macminer |_-_| | {## @polbox.com |___==| / / {### aka Maciej GornickiReceived on Fri Oct 7 18:45:29 2005
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Fri 07 Oct 2005 - 18:51:09 MET DST