Re: Rękojmia (obecnie niezgodność z umową) - w MTS Notebook Wrocław nie obowiązuje

Autor: macminer <macminer-beztego_at_polbox.com>
Data: Fri 07 Oct 2005 - 18:44:21 MET DST
Message-ID: <di68lf$hcu$1@atlantis.news.tpi.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

Wojtek wrote:

>> Jeśli jest to naprawa gwarancyjna, to chyba trochę nie znasz swoich
>> praw konsumenckich:
>> 1. Mogłeś dochodzić swoich praw w trybie niezgodności towaru z umową
>> (Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie
>> kodeksu cywilnego)
>
>
> Próbowałem dochodzić swoich praw w MTS Notebook we Wrocławiu. Niestety
> firma mnie zlała. Powiedzieli, że ich to nie obowiązuje. Oni mogą co
> najwyżej dokonać naprawy gwarancyjnej. A o czymś takim jak niezgodność
> z umową nigdy nie słyszeli.

Wniosek: omijać ich szerokim łukiem, skoro bezczelnie okłamują klienta.
W tym przypadku to nie problem z serwisem IBMa (rzecz wtórna), tylko z
nieuczciwym sprzedawcą.

Swoją drogą - pogwarancyjny serwis IBMa jest koszmarnie drogi, o ile
korzystamy z serwisów autoryzowanych, ale to akurat nie jest wyjątek,
tylko norma w świecie laptopów.

Za to HP serwis gwarancyjny realizowała do niedawna w ten sposób, że
nowy niedziałający sprzęt zwrócony do serwisu wymieniała na działający
"refurbished" (czyli fizycznie inny egzemplarz, często podrapany lub
uszkodzony w inny sposób). Oznaczało to np. że mogłeś oddać do serwisu
laptopa który miał drobny problem, powiedzmy z odczytem niektórych płyt
CD, a dostałeś "refurba", w którym psuła się (i nadal psuje) płyta
główna... Dopiero po wielokrotnych protestach Federacji Konsumentów i
naciskach prawników HP niedawno zrezygnowała z tych praktyk (oficjalnie,
ale czy faktycznie - nie wiem).

-- 
  _____      @ +` {#
  |. .|     <|/   {# macminer
  |_-_|      |   {## @polbox.com
|___==|    / / {### aka Maciej Gornicki
Received on Fri Oct 7 18:45:29 2005

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Fri 07 Oct 2005 - 18:51:09 MET DST