Autor: Daniel Rychcik (muflon_at_ultra60.mat.uni.torun.pl)
Data: Wed 26 Mar 2003 - 08:17:10 MET
In article <slrnb812t2.p2f.pawelp_at_154-moo-7.acn.waw.pl>, Paweł Paroń wrote:
>> Hmm.. jak zobaczylem pierwszy raz "Monsters Inc." to tez tak myslalem...
>> A potem pojawily sie pixel- i vertex-shadery :)
> I co, są już karty, które robią sprzętowo coś takiego, jak "Katedra"?
> Podejrzewam, że takie karty nie pojawią się w żadnej przewidywalnej
> przyszłości, nawet nie z uwagi na wymaganą moc obliczeniową, ale z powodu
(..)
Ehem.. trochę się w życiu grafiki 3D naprogramowałem :) i wiem, że
najważniejszy jest _wygląd_, nieważne jakich sztuczek się używa.
Trzymając się tych vertex shaderów i potworów: wtedy też tak można
było powiedzieć (chłopaki te włoski liczyli jeden po drugim) -
rzeczywiście nie pojawiła się do tej pory żadna karta ani nawet
sensownej wielkości renderfarma tego nie pokaże w czasie rzeczywistym.
Ale okazało się, że bardzo podobny efekt można uzyskać przy pomocy
prostej sztuczki z teksturami i kawałka sprzętu! [*] I w najnowszych
grach potwory mają już piękne futerka :)
Jeszcze nie wiem _jak_ to zrobią producenci, ale.. pogadamy za 10 lat :)
[*] co prawda to wszystko raczej AFAIK, bo moja wiedza zatrzymała się
gdzieś w okolicach OpenGL w stanie na 2-3 lata wstecz :)
Daniel
-- \ Daniel Rychcik, Web: www.ais.pl/<tilde>muflon, Real e-mail - guess :-) \----+----------------------------------------------------------------- muflon| GCS/MU/PA/M d-(pu) s++:- a- C++>+++$ US++$ P+>++ L+++>++++$ E--- ais\pl| W++ N++ K w O- M PS PE Y+ PGP X- R !tv b+ D++ G+ e+++ h--- r- y?
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 09:44:12 MET DST