Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Tue 25 Mar 2003 - 18:02:28 MET
In article <slrnb811r9.dus.muflon_at_devil.hell.org>, Daniel Rychcik wrote:
> In article <b5q0dd$cmg$1_at_inews.gazeta.pl>, wrote:
>>> Czy ktos moglby mi powiedziec, czy film taki jak Katedra wspolczesne
>>> topowe karty moga "tworzyc" w czasie rzeczywistym? Oczywiscie nie w
>>> rozdzielczosci kinowej, ale powiedzmy 1024x768 czy 1280x1024?
>> LOL, o ile mnie pamięć nie myli to Katedrę renderowała mięsiąc czasu mała
>> sieć dosyc silnych kompów (renderfarma) więc takiej karty oczekuj za 20lat
>
> Hmm.. jak zobaczylem pierwszy raz "Monsters Inc." to tez tak myslalem...
> A potem pojawily sie pixel- i vertex-shadery :)
I co, są już karty, które robią sprzętowo coś takiego, jak "Katedra"?
Podejrzewam, że takie karty nie pojawią się w żadnej przewidywalnej
przyszłości, nawet nie z uwagi na wymaganą moc obliczeniową, ale z powodu
bardzo skomplikowanych algorytmów, używanych do tworzenia takiej grafiki. To
nie jest filmik-demo z jakiejś gry, chociaż z bardzo daleka i dla bardzo
niewprawnego oka może tak z początku wyglądać. Taka karta graficzna
musiałaby spełniać funkcję całego programu typu 3D Studio, to nie bardzo ma
sens, bo program łatwo jest zmienić, uaktualnić, dostosować do konkretnych
potrzeb, a karta z zaszytymi na stałe funkcjami szybko by się zestarzała.
Profesjonaliści od animacji raczej nie mieliby dużego pożytku z takiego
sprzętu, tak mi się przynajmniej wydaje.
Paweł
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 09:44:04 MET DST