Re: Grwarancja na IDE Seagate

Autor: Borys Pastuszek (boryspasNOSPAM_at_red.alpha.net.pl)
Data: Wed 15 Jan 2003 - 22:11:40 MET


> Prosta sprawa - umowa moze rozszerzac ogolne warunki - raczej nie moze ich
> zawezac - pewne minimum jest okreslone prawem - a to minimum wynosi 24
m-ce -
> jest to opowiedzialnosc sprzedawcy,
> Umowa dotyczy cech towaru a nie okresu odpowiedzialnosci.

No, i sprzedawca twierdzi, ze urzadzenie ma prawo popsuc sie po okresie 12
miesiecy, bo taka jest jego cecha... I co mu zrobisz ? Pojdziesz do innego
sklepu, gdzie powiedza to samo ? :) Kazdy jeden sklep komputerowy bedzie
probowal obejsc 24 miesieczna "odpowiedzialnosc..." gdyz nikt nie ma zamiaru
dokladac do sprzedanego komputera... (dot dyskow twardych - sa one zbyt
drogie)

> A rozne rzeczy mozesz pisac w gwarancji - to jest dobrowolne i
nieunormowane..
> gwarancja jest dobra wola.

No przeciez mowimy o umowie zakupu a nie o gwarancji

> Wiec czegos takiego nie mozesz napisac - a jak napiszesz to i tak g...
jest to
> warte. Cos jak twierdzenie sprzedawcow jeszcze do niedawna ze daja pol
roku
> czy 3-mce rekojmi :) , albo ze na cos nie daja rekojmi... Pisac to se
mogli..

Tam bylo jasno okreslone, ze towar ma byc sprawny (w rekojmii), w tych
nowych przepisach juz nie jest (a moze sie myle ???)...

Pozdr
Borys



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 09:03:23 MET DST