Autor: mariod (nospam_at_wb.onet.pl)
Data: Wed 15 Jan 2003 - 14:28:54 MET
Użytkownik "Wozik" <wozik_at_stone.pl> napisał w wiadomości
news:Xns930483BE0507Ewozikstonepl_at_157.25.192.108...
> "Delfin UM" <forged_at_poczta.fm> napisał(a):
>
> > Ale to jakieś goopie jest!! Dlaczego ja jako sprzedawca mam
> > ponosić ciężar odpowiedzialności za producenta. byle smyk sobie
> > spali dysk zapalarką do gazu po okresie gwarancyjnym i będzie mi
> > mordę darł żeby mu dysk wymienić. To co za swoją kase będę mu
> > musiał kupić ?? ??????
>
> Zawsze możesz odmówić wymiany, skoro jesteś sprzedawcą, to powinieneś
> o tym wiedzieć. Ale ja Ci rad udzielał nie będę, gdyż w swoim zyciu
> miałem za dużo przejść z nieuczciwymi sprzedawcami (oczywiście do
> Ciebie nic nie mam), aby stawiać się w ich roli.
>
Jak już coś piszesz to pisz do końca. Rękojmia została
zastąpiona "dwuletnią odpowiedzialnością sprzedawcy za niezgodność z umową"
a więc nie z tym czy towar działa czy nie działa. Jeśli już nawet zawżesz
taką umowę
(sprzedawca ma obowiązek ją zawierać prz tranzakacja powyżej 2K PLN,
natomiast nie musi przy mniejszych)
to z reguły nie dotyczy ona prawidłowego działania a np.
właściwości np. w umowie masz dysk 7200 obr a koleś
Ci wcisnął 5400 obr i ty się zorientowałeś w 23 miesiącu
to wtedy wygrałeś.
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 09:03:09 MET DST