Autor: von_Kowal (von_Kowal_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 10 Jan 2003 - 20:34:18 MET
U¿ytkownik "Michal Lukasik" <michu_l_at_wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:avm7rh$ebi$1_at_zeus.man.szczecin.pl...
> "Jacek" <jacmacj-nospam_at_go2.pl> napisa³:
>
> > >JanuszHor napisal(a):
> > >kupuje p³yte g³ówn± i du¿y dysk 160GB
> > >okazuje siê, ¿e dysk jest niewykrywany przez bios p³yty g³ównej
> > >czy na tej podstawie mogê oddaæ p³ytê jako niesprawn±?
> > >
> > >w±tpiê... przecie¿ nie ma ¿adnego uszkodzenia...
>
> > Jasne. P³yta po prostu nie obs³uguje du¿ych dysków. No i co zrobisz?
> > Nie bêdziesz przecie¿ lecia³ do sklepu, bo ciê tam ob¶miej±.
> > Zainstalujesz nowy bios (i utracisz gwarancjê ;)
>
> I tu siê mylisz.
> Sprzedawca ma obowi±zek poinformowaæ Ciê o ewentualnej niekompatybilno¶ci
> sprzêtu, a tak¿e je¶li taka zaistnieje wymienic sprzêt na wspó³dzia³aj±cy
> (nie bêdê teraz cytowa³ paragrafu, bo nie chce mi sie szukac - jakby co
> polecam http://www.federacja-konsumentow.org.pl ). Z ¿ycia wiem, ¿e w 99%
> sprawa koñczy siê 'zaplikowaniem' nowego BIOSu w serwisie/sklepie, reszta
to
> wymiana sprzêtu na inny.
>
> Michu
>
>
Sprzeawca ma obowiazek zagwarantowac ci kompatybilnos ze sprzêtem zakupionym
razem z p³yta i udzieliæ ci informacji na temat ewentualnych
niekompatybilno¶ci z sprzêtem o który zapytasz. NIE MA za to OBOWIAZKU aby
gwarancji na komaptybilno¶c z innym spr¿êtem. NIe bierze on
odpowiedzialno¶ci za sprzêt jaki sobie dokupisz b±dz te¿ przysz³y jaki siê
uka¿e a z którym komputer ni by³ sprzedany. To tak jak by wyreklamowaæ p³ytê
na KT 133 ¿e nie chodzi Troughbredami bo to tez Athlony paranoja.... Je¿eli
dysk by³ kupowany w zestawie z p³yt± to masz uzasadnione prawo reklamacji
... je¿eli zakupi³e¶ dysk oddzielnie lub pózniej to nie masz podstaw do
roszczeñ. Najczêsciej sprzedawcy w imiê dobrej opini firmy pomog± ci
rozwi±zaæ problem ... czesto przez wgranie w³a¶nie nowego biosu
Pozdrawiam
To archiwum zosta³o wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 09:00:35 MET DST