Re: upgrade bios-u a gwarancja płyty

Autor: Jacek (jacmacj-nospam_at_go2.pl)
Data: Thu 09 Jan 2003 - 13:41:26 MET


Rafał Bartoszak naskrobał:

>On Thu, 9 Jan 2003 12:13:24 +0000 (UTC), Jacek wrote:
>> Kupiłem w pewnym sklepie płytę główną, która okazała się
>> felerna. W trakcie używania płyty wymieniłem bios na inny.
>> Feleru to nie usunęło, więc odniosłem płytę do sklepu. Tam mi
>> powiedziano (i nawet dano na piśmie) że na skutek wymiany biosu
>> utraciłem prawa do gwarancji. Co o tym sądzicie?
>
>Do _gwarancji_ być może tak. Gwarancja jest dawana przez sklep i
>istnieje duża dowolność jej formułowania. Ale pozostaje rękojmia,
>a raczej odpowiedzialność sprzedawcy (tak to się chyba teraz
>nazywa). Sprzedawca ma obowiązek sprzedać Ci towar sprawny, i
>tyle. Update BIOS jest zwykłą czynnością eksploatacyjną, i nie
>może być traktowane jako działanie niezgodne z zasadami
>eksploatacji. (Zwłaszcza, że w instrukcji płyty masz zapewne
>opisanry sposób uaktualnienia BIOS'u)
>
>O ile sprawa wygląda tak, jak napisałeś, to Ty masz rację. Nie daj
>się kołować, poradź się w federacji konsumentów. Zakładam jednak,
>że wgrywałeś _prawidłowy_ BIOS, pobrany ze strony producenta i
>dedykowany na Twój model płyty. I że nie próbowałeś go poprawiać
>;)
>
Wgrałem bios najpierw nowszy producencki a potem, ponieważ to nie
przyniosło poprawy bios nieproducencki. Z tym biosem oddałem
(niestety) płytę do sklepu. W instrukcji (jest po angielsku) nie ma
opisu jak wymieniać bios. I co teraz powiesz?

-- 
Jacek


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 08:59:37 MET DST