Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.pl)
Data: Thu 09 Jan 2003 - 13:27:05 MET
On Thu, 9 Jan 2003 12:13:24 +0000 (UTC), Jacek wrote:
> Kupiłem w pewnym sklepie płytę główną, która okazała się felerna. W
> trakcie używania płyty wymieniłem bios na inny. Feleru to nie
> usunęło, więc odniosłem płytę do sklepu. Tam mi powiedziano (i nawet
> dano na piśmie) że na skutek wymiany biosu utraciłem prawa do
> gwarancji. Co o tym sądzicie?
Do _gwarancji_ być może tak. Gwarancja jest dawana przez sklep i
istnieje duża dowolność jej formułowania. Ale pozostaje rękojmia, a
raczej odpowiedzialność sprzedawcy (tak to się chyba teraz nazywa).
Sprzedawca ma obowiązek sprzedać Ci towar sprawny, i tyle. Update BIOS
jest zwykłą czynnością eksploatacyjną, i nie może być traktowane jako
działanie niezgodne z zasadami eksploatacji. (Zwłaszcza, że w instrukcji
płyty masz zapewne opisanry sposób uaktualnienia BIOS'u)
O ile sprawa wygląda tak, jak napisałeś, to Ty masz rację. Nie daj się
kołować, poradź się w federacji konsumentów. Zakładam jednak, że
wgrywałeś _prawidłowy_ BIOS, pobrany ze strony producenta i dedykowany
na Twój model płyty. I że nie próbowałeś go poprawiać ;)
pozdro...
-- ___________________________________________________ [ |>|>|> sprocket ] [ Rafał Bartoszak sprocket_at_sys.pl ] ...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 08:59:37 MET DST