Re: czy w polsce jest przedstawiciel teac?

Autor: PM (private_at_astral.lodz.pl)
Data: Fri 03 Jan 2003 - 00:17:34 MET


> lol, a to ciekawe.

Pewnie ze ciekawe i sprowadza sie do tego KTO udziela gwarancji. Jesli
udziela jej sprzedajacy istotne sa ustalenia na pismie zawarte w umowie
miedzy nim a kupujacym, jednak jesli do tej pory kupujacy nie skorzystal z
serwisowania na mocy gwarancji moze powolac sie na rownolegla i nie
wykluczajaca jej, rekojmie PRODUCENTA. Reguluje to prawo i cytat z niego
zamieszczam w postaci opracowania:

"Obecna regulacja kodeksu cywilnego (art. 560 ) rozróznia uprawnienia
kupujacego z tytulu rekojmi w sytuacji, w której gwarancja jakosci zostala
udzielona przez sprzedawce (gwarant i sprzedawca to ta sama osoba), od
sytuacji, w której gwarancji udzielil ktos inny niz sprzedawca (np.
producent).
Zasada równoleglego stosowania rekojmi i gwarancji wynika z tresci art. 579
k.c., jednakze w praktyce mozliwosc odstapienia od umowy jest uzalezniona od
okolicznosci faktycznej, tzn. od tego, kto jest gwarantem. Rozróznienie
tego, kto wymienial rzecz lub kto ja naprawial (sprzedawca,
sprzedawca-gwarant czy gwarant nie bedacy sprzedawca), ma znaczenie w
przypadku powtórnej wady istotnej rzeczy. Powtórne wystapienie wady istotnej
uprawnia kupujacego do odstapienia od umowy, chyba ze pierwsza wada istotna
zostala usunieta poprzez wymiane rzeczy przez gwaranta, którym nie jest
sprzedawca (dalej o tym w czesci pt. Odstapienie od umowy."



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 08:57:01 MET DST