Re: Seagate - jak długą gwarancję dają na dyski?

Autor: Pszemol (Pszemol_at_polbox.com)
Data: Mon 19 Nov 2001 - 20:59:42 MET


"trzmiel" <ach_at_skrzynka.pl> wrote in message news:9tbnbp$j35$1_at_news.tpi.pl...
> Użytkownik "Pszemol" <Pszemol_at_PolBox.com> napisał w wiadomości
> news:9tbmvd$n6e$1_at_flood.xnet.com...
> > "trzmiel" <ach_at_skrzynka.pl> wrote in message
> news:9tbml1$dcg$1_at_news.tpi.pl...
> > > > Jaką długą więc gwarancję mają dyski twarde od Seagate?
> > >
> > > dyski IDE maja 3 lata gwarancji producenta, a SCSI to chyba roznie.
> >
> > No to ciekawe... dlaczego tamta "czwórka" jest już po gwarancji?
> > To jest jeszcze ciekawsze, bo wstukałem tam numer seryjny innego
> > dysku (3.2 G) nawet nieco starszego (kod: 9920) i jest w okresie
> > gwarancyjnym... Co jest grane? Czy ktoś może zna warunki gwarancji?
>
> ja bym nie ufal temu co na stronie. ale skoro nie masz gwarancji ze
> sklepu/dystrybutora lub przynajmniej faktury to ciezko bedzie
> z reklamacja.

Wiesz... mieszkam w USA i tu z gwarancjami warunki są nieco inne.
Faktura, rachunek itp od dystrybutora ważne są tylko przez pierwszy
okres, np. miesiąc albo dwa tygodnie (w zależności od sklepu). Przez
ten okres bowiem klient może zwrócić towar bezpośrednio do sklepu.
Po tym okresie odpowiedzialność sklepu kończy się i klient "rozmawia"
bezpośrednio z producentem, którego to odpowiedzialność sięga od daty
*produkcji* (nie sprzedaży!) przez okres na jaki się on deklaruje.
Western Digital daje trzy latka - nie jest potrzebna żadna faktura
ani potwierdzenie kiedy się kupiło bo nie ma to znaczenia. Liczy się
data produkcji sprzętu widoczna na nalepkach na dysku i możliwa do
odczytania softwarem diagnostycznym... Tak to mniej więcej wygląda
że muszę teraz zadzwonić do producenta i ustalić sposób wymiany dysku.
No ale mój dysk jest według producenta po gwarancji, więc nie ma rozmowy.



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 23:22:21 MET DST