Re: Open GL czy Direct3d ?

Autor: FP (holy_at_man.poznan.pl)
Data: Tue 27 Nov 2001 - 14:07:42 MET


> Moje pytanie dotyczy ogolnie wydajnosci. Czy lepsze to czy tamto. Nie
chodzi
> mi o pisanie czegos w OpenGL czy Direct3d. Zastanawiam sie tylko co byscie
> polecili. Z czego korzystac np. w 3d Max'ie a z czego np. w gierkach ktore
> maja obsluge jednego i drugiego.

kiedyś miałem Rive128. OpenGL działał tam żałośnie (GLQuake), ale na
przykład
gierce pod Direct3D (Star Wars Racer podajże) już całkiem dobrze.
Oczywiście można gdybać czy to wina sterowników czy tych gier.
Teraz mam RivaTNT2, i zarówno OpenGL i Direct3D działa ok.

Jeśli chodzi o Direct3D, to myślę, że może być w pewnych zastosowaniach
szybszy, ponieważ pozwala na większą optymalizację kodu używającego go.
OpenGL jest trochę bardziej wyższego poziomu, więc może nie dawać takich
możliwości. Chociaż w dzisiejszych czasach karty graficzne i tak robią
prawie
wszystko same (nawet operacje wyskiego poziomu, tj. obliczenia, itd).

straszny bełkot wyszedł :) ale mam nadzieję, że można coś z tego
zrozumieć...

--
FP


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 23:24:39 MET DST