Autor: JoteR (J.Rylski_at_pf.com.pl)
Data: Tue 16 Feb 1999 - 22:56:53 MET
Krzysztof Kruszak napisał(a) w wiadomości:
<36c86c1d.0_at_news.vogel.pl>...
>Czy ktoś się już spotkał z takim przypadkiem :
>
>...miałem zainstalowane 16MB EDO (2x8), no i było w miarę wszystko w
>porządku.Teraz zainstalowałem 32MB DIMM ,sam
>system chodzi szybciej ,ale na grach (np.: Tomb Raider)
>jeśli przytrzymam dłużej jakiś klawisz i puszczę to Lara zamiast
>się zatrzymać jeszcze kawałek biegnie dalej sama-
>i o co tu chodzi ????????!-pomocy
Powodem jest rzeczywiście pamięć, a właściwie zerwanie synchronizacji
pamięci z urządzeniami we/wy. Ponieważ DIMM-y są szybsze, wzrosła
częstotliwość odświeżania komórek pamięci, przy nie zmienionej
częstotliwości taktowania klawiatury i odświeżania obrazu. Toteż
informacja z klawiatury dociera do systemu w trybie asynchronicznym,
co powoduje zwłokę przy sterowaniu Larą, z drugiej strony informacja o
jej ruchach zostaje przekazana na ekran z wyprzedzeniem w stosunku do
szybkości plamki i Lara biegnie dalej, pomimo że stoi. Rozwiązaniem
jest podkręcenie (overclocking) monitora, opisywany we wcześniejszych
postach Grzegorza Szyszły. Trochę trudniejsze jest podkręcanie
klawiatury i joysticka (potrzebne są superpłaskie coolerki), ale
porady znajdziesz na pl.rec.gry.komputerowe.sprzet.
JoteR
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:14:03 MET DST