Re: Czy serwis moze skasowac dane z dysku ?

Autor: Marcin Rutkowski (marcinru_at_mail.onet.pl)
Data: Tue 16 Feb 1999 - 17:32:45 MET


>> A wystarczy aby szanowny Uzytkownik:
>> 1. Mial chocby blade pojecie co sie dzieje na jego dysku
(wystarczy
>> przeczytac i zrozumiec pare ksiazek).
>
>Od czego sa przeszkolenia ? Wiesz jaki porzadeczek na dysku
maja ludzie
>ktorzy ode mnie brali sprzet i nigdy w zyciu nie mieli kompa w
lapie ?
>Nauczyc takiego goscia instalowania softu w okreslonych
katalogach to
>bardzo prosta sprawa - zwlaszcza ze soft maja tez przewaznie
ode mnie i
>wiem co jak sie instaluje - gosc ma potem gry w katalogu GRY,
obrazki w
>katalogu OBRAZKI itd.. Trza tylko czlowiekowi poswiecic 2-3
godziny i
>potem masz go z glowy :) No i dac mu Nortona :)
Nortona !? - ale jaja !!!
Ja sobie gostek zrobi porzadek "Nortonem" na komputerze z
Win95/98 to niewiele mu zostanie (patrz: dlugie nazwy).
Z mojej praktyki wynika, ze jak komus tlumaczysz po raz
dziesiaty co i gdzie ma "instalowac" to za jakis czas spotkasz
sie z nim po raz jedenasty i nawet nie zauwazysz roznicy
(hehehe) !!!

>To wystarczy powiedziec ze na tych kompaktach najczesciej sa
wirusy :)
To sobie gostek zainstaluje antywira (tez z gazetki) i bedzie
"bezpieczny" ;->

>> 3. Zapisywal wszystkie dane w jednym dobrze opisanym
miejscu - np. w
>> folderze "Moje dokumenty" :)
>No wlasnie i tego sie uzytkownika uczy :)
Ale jak nauczyc niektore programy ???
Nawet jak wszystko ustawisz na "Moje dokumenty" to gostek sobie
za jakis tydzien zainstaluje nowy "niesamowity" program do
kosztorysowania/modelowania/rysowania (niepotrzebne skreslic),
ktory bedzie zapisywal swoje dokumenty ... no wlasnie, gdzie?

>> 4. Co jakis czas (powiedzmy raz na tydzien) robil sobie kopie
danych.
>To jest nierealne. Zapomni :)
Tu sie zgadzam - ALE POWINIEN TAK ROBIC !!!

>> Zreszta - kazdy serwis zrobi dokladnie tak jak klient sobie
zazyczy - tylko
>> stawki beda inne (i to baaaardzo inne).
>Wtedy klient wyjedzie z morda ze musi placic. Trzeba go
uprzedziec przy
>zakupie zestawu co podlega gwarancji a co nie.
To proste: sprzet PC - TAK, glupota uzytkownika - NIE !!!

P.S. BTW Skad biezesz takich poslusznych i "kumatych" klientow
?!

--
Marcin Rutkowski
MAIL: marcinru_at_vc.pl
WWW: http://friko.onet.pl/el/marcinru/


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:13:57 MET DST