Re: tnt2 czy voodoo 3

Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Thu 11 Feb 1999 - 09:12:47 MET


Hej !

> >> Zdaje sie ze zapomniales ":)" :)))
> > Why ?
> Because :) Lubisz sie bawic we wrozke? :)
 No dobrze; oto moje oficjalne ":)". :-D

> > TNT2 jeszcze nie ma (tzn. masowo; zreszta - kategorycznie
> >protestuje przeciwko nazywaniu TNT_at_0.25 TNT2 !)
> A niby czemu? To ja protestuje przeciwko nazywaniu nowego Savage'a
> Savage'em 4 :)
 Savage4 to nowy projekt - nie zmniejszony z 0.35 do 0.25 a nowy.
Wiadomo, bazuje na Savage3D ale ma np. drugi TexelFX, ma tez np.
uklad do full scene antyaliasing (to za co mozna nie lubic
Incoming na Savage3D).
 Mozliwe ze TNT_at_0.25 tez musialo byc "troche" przerobione.
Ale - ciagle to samo. Zreszta - nie testowales tego TNT ?

> >, Voodoo3 bylo
> >dopiero "pokazywane", podobnie Savage4 jest anonsowane.
> A no wlasnie :) Nie ma ich a juz je polecasz? Skad wiesz jak to bedzie
> wygladalo?
 Zauwaz ze pytanie bylo takie: co wybrac, TNT2 czy Voodoo3.
 Czy jest na rynku TNT2 ? Czy jest na rynku Voodoo3 ?
Nie, nie. Wiec - Savage4 tez mozna zaliczyc do tej grupy.
 Pytanie bylo tendencyjne ( ;) "co wybrac z tego co dopiero bedzie".
Znaczy sie bierzemy pod uwage zapowiedzi producenta - oraz o ile
sa - wyniki testow "wybrancow", ktorzy mieli okazje sie nimi pobawic
(a wiec tendencyjne opisy na www producentow - lub ludzi z nimi
zwiazanych ;)

> > TNT_at_0.25 - sam widziales. Zreszta - nie mozna spodziewac
> >sie niczego nowego po - w gruncie rzeczy - tym samym scalaku.
> On niekoniecznie bedzie identyczny. Gdzieniegdzie przebakuja o AGP x4
> i 32 MB pamieci. Narazie nie jest to potwierdzone ale kto wie ...
 Troszke zlosliwosci ale nie moge sie powstrzymac ( ;); wiec ta
TNT_at_0.25 ma miec AGPx4, tak ? Czyli rozumiem, ze ten egzemplarz,
ktory dostales na troche z TCH za miesiac czy dwa bedzie juz
mial AGPx4 ?
 TNT_at_0.25 to TNT_at_0.25. Jak zrobia nowy scalak (x4 i 32MB) to
zgodze sie na nazwe TNT2. Zreszta - pewno nazwa to inaczej (patrz
Savage4). A teraz - sa tylko bardzo slabiutkie plotki, natomiast
Voodoo3 i Savage4 to juz fakt.

> >Voodoo3 ciagle nie ma DIME i o ile mi wiadomo nie ma rendering'u
> >true color (poza tym chyba tylko 16MB pamieci ?).
> DIME nie ma, 32 bitow tez nie ma. Pamieci ma miec w najwyzszej wersji
> do 32 MB. Podobno 16 bitow jest duzo ladniejsze od innych kart - ale
> dopoki nie zobacze to sie nie wypowiadam
 Okay, zobaczymy...
 Ale te DIME, ech... Co oni sobie wyobrazaja ???
 AGPx4 buahaha... :-)

> > Postulowane (miedzy innymi) przez Ciebie AGPx4, 32MB RAM'u,
> Czyli jednak 8 MB nie wystarcza, co? :))))
 Przestan !!! Zrobili na odczepke - dla takich jak Ty. Oooo. ( :-)
(I powinno byc Ci milo ;-).

> >MultiTex. w jednym cyklu... I wreszcie max. 140MHz CLK (co oznacza
> >ze te 125MHz chyba bedzie jednak wreszcie standardem dla Savage4).
> Nie widze zwiazku. Pojawi sie Savage 4 to zwykly zniknie. Jeszcze
> nigdy nie zauwazylem zeby cz. nowej karty miala wplyw na stare
 Patrz odpowiedz kolegi Rafala Wlodarczyka - myslalem (i tak
napisalem !) o default CLK Savage4...
 I mysle ze Savage3D nie zniknie. Po prostu stanieje. Bedzie np.
po 120PLN. A produkcje wstrzymaja za np. rok ?

> [...] Mam
> nadzieje ze S3 wyciagnelo wnioski ze swoich poprzednich kart i
> wreszcie wypuszcza na rynek karte z porzadnymi driver'ami
 Ciagle pracuja, ciagle pracuja... ;-) Slyszalem cos o
reorganizacji oddzialu produkujacego driver'y (az strach
pomyslec ;). Poza tym - Savage4 bazuje na Savage3D; bedzie
latwiej (I hope so ;)...

> > I jeszcze jedno; na Savage3D rzeczywiscie w Unreal'u @16bit
> >jest dither - i - rzeczywiscie trzeba przyznac ze okrutny
> >(siermiezny ;-))). Ale - na Voodoo2 tez jest dithering !!!
> Przesadzasz :) Ja dithering'u nie widze - banding natomiast owszem.
> Ale az tak bardzo mi to nie przeszkadza :)
 Wiesz, Unreal'a widzialem pierwszy raz w wakacje. Tez mi nie
przeszkadzal. Zobaczylem go jakis tydzien temu... ;-)

 Popatrz uwaznie, dither jest... Aha, pytanie, czy DX6 driver'y
sa wolniejsze od DX5 w przypadku Voodoo2 ? Bo u mnie tak... :( ?

> Ja tam wole 1024/768 32 bity na TNT :) Fakt ze ciut wolniej niz na V2
> w 800/600 ale za to jak ladnie :) Nawet bez patch'a 221 chodzi OK
 A przepraszam, jak nie masz dither'u w 16 bitach - to po co 32 bity ?
 Ciut wolniej ??? A ile "ciut'ow" ? Tylko jeden ??? ;-)))

> > Znowu zanosi sie na przewlekla dyskusje ?
> Mam nadzieje ze nie :)
 A moglem odpowiedziec zwyczajnym ":)"...

> Vindex
 Czesc...
                           M.
Mariusz Jaworski
genesis_at_bonair.waw.pl



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:12:08 MET DST