Re: Test Savage3D (długie).

Autor: Kris (kris007_at_free.polbox.pl)
Data: Wed 20 Jan 1999 - 10:37:45 MET


Cześć,

> >Nie myl transferu z taktowaniem.
> polecam lekturke instrukcji do plyty
> AGPx1 - 66MHz
> AGPx2 - 133MHz

Ja również polecam. Np. od Asus P2B.

> >Nie PCI = PCB/2 do 100MHz. Powyżej jest PCB/2. NiektŐre płyty przy 133 mają
> >/3 a inne /4.
> tez tak kiedys myslalem

I dobrze myślałeś.

> ale okazalo sie, ze jednak tak nie jest mam plyte FIC 503+ i na niej (nie w
> ksiazeczce do plyty, ale
> bezposrednio na plycie) sa opisane wszystkie czestotliwosci

Jejku. Przecież wszystko co napisałem odnosi się do chipset'ów Intela. Na Viatech
i Aladdin jest oczywiście inaczej.

> jest jak wol do 75MHz wlacznie - dzielnik przez 2 powyzej - przez 3
> tak wiec "najszybszymi" czestotliwosciami sa 75MHz - bo daje na PCI 37,5 MHz
> oraz 124MHz - bo daje 41,33 MHz a najwolniejsza jest wlasnie 83MHz

Chyba się nie dogadaliśmy :-)

> >Niestety siË mylisz. Przy 83MHz AGP jest taktowane na ... 83MHz. WiËcej
> >możesz uzyskaÖ jedynie na 133MHz bo 88,7MHz. NiektŐre płyty umożliwiają
> >ustawienie AGP/PCB 1/1 czyli nawet ponad 100MHz ale to już jest poza
> >możliwością wiËkszości kart AGP x2.
> dobra, skad te informacje ?

Z instrukcji płyty i oczywiście najlepiej to sprawdzić odpowiednim sprzętem.
Polecam i740, P II 266MHz i ... dobre pamięci. i740 jest bardzo czuły (prędkość)
na częstotliwość magistrali a P II 266 nie ma blokady mnożnika i można poszaleć.

> bo ja jeszcze umiem czytac to co mam napisane na plycie

Nie neguję.

> :))
> czyzby karta byla tranzystorem, ktory sie nasyca przy przejsciu
> pewnego punktu pracy ? :))

Tak to mniej więcej wygląda w testach. Od pewnego pułapu wzrost prędkości (przy
wzroście procka) jest bardzo mały. Typowo widać to na VooDoo 1.

> pamieci na karcie sa synchroniczne - nie wyrabialyby sie przy zbyt
> wysokim podkreceniu - natomiast poki sie wyrabiaja i scalak nie
> przegrzewa, zawsze za wzrostem czestotliwosci bedzie szedl wzrost
> predkosci

Pamięci na karcie tak. Natomiast dane pobiera w wrzuca chip.

> odpowiedz jest inna - po prostu AGPx2 to 133MHz (+/- pare MHz) niezaleznie od
> tego, ile masz na procesorze

Nie na P II. Są natomiast karty bardzo czułe na zmianę taktowania AGP.

> >Bo nareszcie OpenGL zaczął działaÖ (stąd to spowolnienie) :-)
> :)) rozumiem, ze to taki zart :))

Niestety nie. Jakie programy i gry OpenGL (nie myl tylko z Quake'ami) sprawdzałeś?

> >Wszystko sprawdziłem. Triple buffering oczywiście w pierwszym rzËdzie.
> wiec jak, robiles testy przy wlaczonym triple bufferingu, wylaczony vsyncu i
> miales klopoty w Turoku ? (chyba o nim pisales, tak ?)

Niestety.

> >Nie ma dla mnie znaczenia dlaczego tak jest. Po prostu liczy siË tylko stosunek
> jakości obrazu do prËdkości.
> no wiec czemu ma znaczenie ustawianie takich samych parametrow na testowanych
> kartach, jesli nie wiesz, co juz jest wlaczone
> "fabrycznie" w driwerach a na co nie masz wplywu ?

Nie zrozumiałem. Możesz rozszerzyć?

> w tym momencie zdaje sie byc minusem to, ze S3 pozwolilo na ustawianie
> sporej ilosci parametrow w swoich driverach w stosunku do np. Rivy TNT
> - nie znalazlem w jej driverach zadnego wlacznika/wylacznika triple
> bufferingu - mozliwe, ze jest wlaczony caly czas itp.

Kiedyś o tym pisałem. Im mniej możliwości regulacji tym lepiej.

> >Na pewno nie bo na innych kartach chodzi.
> to po co wypuszczono patch do rivy TNT do powiedzmy Final Fantasy VII, jesli na
> innych kartach chodzi ? - takze na savage3d

To świadczy o złej kompatybilności driverów do TnT a nie gry.

> wiesz, duzo wesolosci wzbudza we mnie naginanie faktow pod swoja filozofie

Nawet nie wiesz ile we mnie ... :-)

> czy pierwszy raz zetknales sie z faktem, ze karty sie jednak roznia ?

Powinienem się chyba obrazić ... :-)

> dlaczego np. w Shogo musze wylaczyc efekt mgly, bo inaczej na trzeciej planszy
> robi sie czarno na ekranie, a na innych kartach mgla jest ?
> (a wyraznie jest to napisane w readme do Shogo - na savage3d wylaczyc mgle - w
> gierce, nie w driverach)

Źle świadczy o S3.

> po prostu pomimo wspolnego API - D3D nie wszystko na wszystkim chodzi poprawnie
> - wiec zwykle robi sie testy na wszystkich kartach - pewnie Acollade olala
> sprawe

Myślę, że kolejne drivery wyeliminują tę niedogodność. Czy u Ciebie też występuje
problem z TD5? Przecież sam mogłem coś skopać.

> >Po co? To tylko testy. Nie ma znaczenia, że siË zwieszał.
> bo to wskazuje, ze miales zbyt wysoka czestotliwosc, u mnie crusher sie nie
> zwiesza

Zwróciłeś uwagę, że u mnie też nie. Tylko to jedno ustawienie. Dlatego się nie
przejąłem.

> >MogË.
> prosze na priva

Chyba będę musiał na forum publiczne :-)

> >Oczywiście. Mnie nie interesują metody uzyskania prËdkości tylko efekt
> >koÓcowy : szybkośÖ i jakośÖ obrazu.
> wiec czemu odrzucasz vsync off i triple buffering, jesli chodzi tylko
> o szybkosc ?

Czy napisałem, że chodzi "TYLKO" o szybkość? Gdzie? Stosunek szybkości do jakości
jest podstawą. Jakieś kropkowanie lub inne "fanaberie" nie są IMHO na tyle ważne
aby gra nie dawała przyjemności (choć może mniejszą) ale przy totalnym migotaniu
części tekstur grać się nie da. To samo jest w OpenGL na Rivie TnT. Dlatego na TnT
mam na OpenGL zawsze VSync ON.

> >Po co? Ten test jest dla mojej własnej wiedzy oraz dla tych ktŐrzy
> >zastanawiają siË nad zakupem karty. Pewnie jeszcze bËdË testował Savage3D ale
> >poczekam za rŐżnicË klas w driverach do niego.
> zeby bardziej uwiarygodnic opinie, jakie sie pozniej pisze o samej kosci, a
> ktore bazuja na karcie o posledniej jakosci i osiagach

Ale takie ludzie kupują. Z resztą wiem jak chodzi Savage na 125MHz. Nic
rzucającego na kolana. Myślę, że lepiej będzie poczekać z kolejnym testem na nowe
drivery. To dopiero może być przebój.

> nie wiem, czy jeszcze pamietasz, jak sie mialy osiagi na wczesnych kopiach
> Diamonda Monstera w stosunku do oryginalu - malo co chodzilo i
> wolniej

A teraz niektóre najtańsze noname są szybsze ... takie czasy. BTW nie lubię zwrotu
"kopia Monstera". Wiesz o co chodzi.

Pozdrawiam.
Kris.



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:06:38 MET DST