Re: Pytanie

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 08 Jan 1999 - 09:04:14 MET


On Fri, 8 Jan 1999, Tomasz 'Pilot' Minkiewicz wrote:

> Tomasz Jarnot napisał(a) w wiadomości: ...
> >Wlasnie otrzymalem dziwna i dosc intrygujaca mnie informacje, jakoby po
> >minieciu okresu gwarancyjnego istniala jeszcze 3-miesieczna rekojmia na
>
> AFAIK jeszcze 1 miesiąc po gwarancji, ale nie krócej niż rok (tzn. jeśli
> gwarancji 6 mies. to rękojmi 12 mies., ale jeśli gwarancji 3 lata, to rękojmi 37
> mies.).
> Zwróć uwagę, że właśnie tak, a nie 6+6, czy 36+1, bo gwarancja nie wyłącza
> rękojmi i jeśli klientowi się to opłaca, to może zrezygnować z gwarancji i żądać
> realizacji rękojmi. Bo gwarancję dajesz Ty (albo nie dajesz) a rękojmię
> gwarantuje ustawa (KC zresztą). Dość często sztywno ustalone warunki rękojmi są
> korzystniejsze dla nabywcy niż warunki gwarancji, jaką dają oszukańczy
> sprzedawcy żerujący na niewiedzy klienta.
> Z innych ciekawostek: każdy towar można zwrócić bez podania przyczyn w ciągu 5
> dni roboczych od daty nabycia i właśnie dlatego notorycznie łamię przepisy nie
> wpisując _natychmiast_ faktur czy rachunków do KPiR.

To o zwrocie towaru to doskonale wiem.
Ale jeszcze jedno pytanie - czy ta 3 miesieczna rekojmia, to nie jest
przypadkiem tak, ze jestem zobowiazany 3 miesiace po skonczeniu sie
gwarancji SERWISOWAC sprzet, ale oczywiscie wtedy juz to robie ODPLATNIE !
Bo do tej pory bylem wlasnie przkonany ze tak jest !



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:04:12 MET DST