Autor: Tomasz 'Pilot' Minkiewicz (spam.hater_at_dummy.domain)
Data: Fri 08 Jan 1999 - 03:52:06 MET
Tomasz Jarnot napisał(a) w wiadomości: ...
>Wlasnie otrzymalem dziwna i dosc intrygujaca mnie informacje, jakoby po
>minieciu okresu gwarancyjnego istniala jeszcze 3-miesieczna rekojmia na
AFAIK jeszcze 1 miesiąc po gwarancji, ale nie krócej niż rok (tzn. jeśli
gwarancji 6 mies. to rękojmi 12 mies., ale jeśli gwarancji 3 lata, to rękojmi 37
mies.).
Zwróć uwagę, że właśnie tak, a nie 6+6, czy 36+1, bo gwarancja nie wyłącza
rękojmi i jeśli klientowi się to opłaca, to może zrezygnować z gwarancji i żądać
realizacji rękojmi. Bo gwarancję dajesz Ty (albo nie dajesz) a rękojmię
gwarantuje ustawa (KC zresztą). Dość często sztywno ustalone warunki rękojmi są
korzystniejsze dla nabywcy niż warunki gwarancji, jaką dają oszukańczy
sprzedawcy żerujący na niewiedzy klienta.
Z innych ciekawostek: każdy towar można zwrócić bez podania przyczyn w ciągu 5
dni roboczych od daty nabycia i właśnie dlatego notorycznie łamię przepisy nie
wpisując _natychmiast_ faktur czy rachunków do KPiR.
>produkty typu telewizory, radia i komputery. Tzn. daje np. rok gwarancji
>na zestaw, miesiac po minieciu tego terminu psuje sie gosciowi dysk
>twardy, to teraz co ja musze zrobic
>a) wymienic mu dysk w ramach tej rekojmi
Na to wygląda.
>b) nic - jest juz po gwarancji
Oczywiście że jest po gwarancji, ale wcale nie wymieniasz mu w ramach gwarancji,
tylko rękojmi. Z tym, że ten, od kogo ten dysk kupiłeś, też ma ten obowiązek.
(no chyba, że sam robisz dyski - wtedy masz problem ;-))
A tak w ogóle to RTFKC, bo ja nie mam w tej chwili w domu swojego egzemplarza.
-- Tomasz 'Pilot' Minkiewicz adres w nagłówku jest dla picu, mailto:pilot_at_vc.pl
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 18:04:12 MET DST